Domicilie

didi
Topic Starter

Domicilie

#1 , 11 sep 2007 20:21

Hoi,

Mijn ex-vriend en ik hebben in onderling overleg besloten co-ouderschap voor ons dochtertje te kiezen.
We komen in alles tot overeenstemming behalve 1 punt: haar domicilie-adres.

Ik wil dat dat bij mij blijft (reden is dat ik het hoederecht over 2 andere dochters, ook andere vader, verloren ben, en dat emotioneel gewoon niet aankan, haar bij hem domicilieren zou voor mij hetzelfde aanvoelen als 'weer een kind kwijt', ook al weet ik rationeel dat dat zo niet is).

Wat hem btereft is dat ok, op voorwaarde dat ik compenseer wat hij verliest door ze niet bij hem te kunnen domm. (verhoogde gezondheidstussenkomsten, eventuele hypotheek, allerhande voordelen).

Ik ben bereid het fiscaal voordeel te splitsen, en andere dingen waar hij wettelijk recht op heeft, maar niet meer.

Ben ik daar fout in?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
didi
Topic Starter

#2 , 14 sep 2007 01:28

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd,

Wat hij dus wil als onze dochter bij gedommicilieerd staat, is bv:

Wanneer hij een studietoelage (voor zich zelf) aanvraagt, zal hij ze niet krijgen omdat zijn inkomen te hoog is. Mét kind ten laste (en dommicilie dus) wél. Dus vraagt hij mij dat geld te compenseren

Hij heeft hoge dokterskosten. Met kind ten laste krijgt hij een wigw statuut, zonder niet. Te compenseren

Hij zou in de nabije toekomst een sociale lening willen aangaan om te kopen. De hypotheek zal duurder zijn zonder kind ten laste...

Ik studeer niet, heb geen hoge dokterskosten, wil niet kopen...
Ik heb dus niet veel extra voordelen door die domicilie.

Maar ik moet wel dat geld (zal neerkomen op ongeveer 600-800 euro/jaar, mogelijk meer gezien hypotheek) aan hem betalen.

Is dat gebruikelijk?

Kan iemand me hier aub in adviseren?

Alvast heel erg bedankt!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”