feitelijke scheiding (chantage)

joopie
Topic Starter

feitelijke scheiding (chantage)

#1 , 14 aug 2007 20:22

Ik ben reeds sedert juli vorig jaar feitelijk gescheiden . Voor de feitelijke scheiding hebben mijn ex een contract opgemaakt met een immobureau om de wonig te verkopen . Nu de feitelijke scheiding een vecht scheiding geworden is , en het huis verkocht is onder de vorm van een compromis , wil mevrouw het huis niet meer verlaten . Ik moet ook melden dat het huis op mijn eigen grond staat dewelke ik reeds bezat voor het huwelijk . Wij waren getrouwd volgens het wettelijk stelsen . De ultieme datum voor het verstrijken van de verkoop van het huis was 8 juli 2007 . Mijn advocaat heeft alles uit de kan gehaald om de verkoop maar door te laten gaan .

Resultaat : Een financiele toegeving van +- 700.000 Bfr , een boeteclausule van 500.000 Bfr in geval er veranderingen aan de overeenkomst zouden gebeuren , ...

Ik heb niets getekend , en het huis is nog niet verkocht . De kopers hebben mij laten weten dat ze gebeld werden door hun notaris , dewelke meldt dat het huis pas na de definitieve echtscheiding zal verkocht worden . Zij hebben mij ook laten weten dat ze daarop willen wachten .

Nu krijg ik een brief van mijn advocaat waarop staat dat er blijkbaar een overeenkomst is tussen de partijen .

Kan ik mijn ex op een of andere manier toch het huis uit krijgen , eventueel door het contract dat ze meegetekend heeft ?

Hoe zit het met de nieuwe wetgeving als je al 13 maand aan het scheiden bent waarbij nog niets betekend is ?

Kan ik een nieuwe procedure opstarten in de nieuwe wetgeving op basis van 1 jaar feitelijke scheiding ?

Hoe verloopt de verekening en vereffening wanneer de grond mijn eigendom was voor het huwelijk ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 16 aug 2007 11:07

?Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de ZAAK en de PRIJS, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.?(Burgerlijk Wetboek).

?en het huis verkocht is onder de vorm van een compromis? houdt in dat de verkoop gesloten is en u geen eigenaar meer bent,tenzij in de compromis bedongen is dat de eigendom pas overgaat bij het verlijden van de authentieke akte.

De handtekening van uw echtgenote op de authentieke akte kan vervangen worden door een vonnis.

De eigenaar kan de rechter verzoeken een bevel tot uitdrijving te verlenen tegen uw echtgenote.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”