Ik ben reeds sedert juli vorig jaar feitelijk gescheiden . Voor de feitelijke scheiding hebben mijn ex een contract opgemaakt met een immobureau om de wonig te verkopen . Nu de feitelijke scheiding een vecht scheiding geworden is , en het huis verkocht is onder de vorm van een compromis , wil mevrouw het huis niet meer verlaten . Ik moet ook melden dat het huis op mijn eigen grond staat dewelke ik reeds bezat voor het huwelijk . Wij waren getrouwd volgens het wettelijk stelsen . De ultieme datum voor het verstrijken van de verkoop van het huis was 8 juli 2007 . Mijn advocaat heeft alles uit de kan gehaald om de verkoop maar door te laten gaan .
Resultaat : Een financiele toegeving van +- 700.000 Bfr , een boeteclausule van 500.000 Bfr in geval er veranderingen aan de overeenkomst zouden gebeuren , ...
Ik heb niets getekend , en het huis is nog niet verkocht . De kopers hebben mij laten weten dat ze gebeld werden door hun notaris , dewelke meldt dat het huis pas na de definitieve echtscheiding zal verkocht worden . Zij hebben mij ook laten weten dat ze daarop willen wachten .
Nu krijg ik een brief van mijn advocaat waarop staat dat er blijkbaar een overeenkomst is tussen de partijen .
Kan ik mijn ex op een of andere manier toch het huis uit krijgen , eventueel door het contract dat ze meegetekend heeft ?
Hoe zit het met de nieuwe wetgeving als je al 13 maand aan het scheiden bent waarbij nog niets betekend is ?
Kan ik een nieuwe procedure opstarten in de nieuwe wetgeving op basis van 1 jaar feitelijke scheiding ?
Hoe verloopt de verekening en vereffening wanneer de grond mijn eigendom was voor het huwelijk ?