echtgenoot woonst verlaten en nog gehuwd?

vocht
Topic Starter

echtgenoot woonst verlaten en nog gehuwd?

#1 , 22 jun 2012 22:17

ik zit in een dilemma,

ik ben 4 jaar gehuwd en heb 2 kindjes minderjarig. ik ben huisvrouw en mijn man is de kostwinner die de huur betaalde , bnodschappen, etc. nu is hij weg gegaan en weigert de huur te betalen. ik heb enkel het inkomen van kinderbijslag 250 euro per maand. dat is niet genoeg. welke juiste stappen moet ik ondernemen om hem te verplichten mij en de kinderen te onderhouden? boodschapjes voor de kinderen doet hij wel, zoals pampers en melk. maar ik moet honger lijden. kan ik hem ook uitschrijven op het adres- zo ja hoe.
dank je

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2012 22:28

U dient naar vrederechter te gaan en voorlopige maatregelen te vragen ook qua betaling van de huur alsmede over gebruik van het huis en de kinderen.

vocht
Topic Starter

#3 , 22 jun 2012 22:47

U dient naar vrederechter te gaan en voorlopige maatregelen te vragen ook qua betaling van de huur alsmede over gebruik van het huis en de kinderen.
ik moet dus een papier invullen. hoe komt hij te weten dat die naar de zitting moet komen, ?

Reclame

Oude Belg

#4 , 23 jun 2012 10:22

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

vocht
Topic Starter

#5 , 23 jun 2012 13:22

meer info is nog altijd welkom

Mariette

#6 , 24 jun 2012 09:10

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 31&t=37282" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”