Graag jullie advies

nanchri
Topic Starter
Berichten: 53

Graag jullie advies

#1 , 01 jun 2012 20:06

Even kort vertellen :

Ik heb een dochter van bijna 16 , de papa heeft er nooit naar omgekeken heeft 10 jaar niets betaald alhoewel er een vonnis was .
Ik heb jaren geprobeert om loonbeslag te leggen , zelfs 3 keer moeten veranderen van advocaat want meneer verhuuisde telkens , zei zen werk op enz.....


op een dag had ik hem te pakken en was er volledig loonbeslag , dan gaat hij in schuldbemiddeling en alles schulden vervallen bijna ...
Ik krijg nog 1500€ van de 30000€ erg maar dit kan allemaal zomaar ...


Mijn dochter heeft al 12 jaar gezondheidsproblemen en dit brengt hoge kosten mee ....

Daarom heb ik nu vandaag beslist om een verhoging aan te vragen , ik krijg nu 151€ / maand en de helft medische kosten.

Wat zouden jullie vragen in mijn plaats .Mijn dochter moet heel veel naar het ziekenhuis gebracht worden , is altijd bij mij , ik moet altijd klaar staan voor haar ,is nog niet in staat om bv een vakantiejob te doen om een cent bij te verdienen ...

Ik krijg wel verhoogde kinderbijslag
Zou de rechter dit goedkeuren als ik zeg dat dit ook een beetje als compensatie moet dienen voor al die karen achter ?
Alvast bedankt om jullie gedacht te zeggen
groeten nancy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nanchri
Topic Starter
Berichten: 53

#2 , 03 jun 2012 15:09

Oei al zoveel gelezen en niets van tips ?
alle reacties welkom hoor ook minder goeie

Leki
Berichten: 15

#3 , 07 jun 2012 13:31

Ik denk dat dit vooral een persoonlijke aangelegenheid is...
Als hij de vorige jaren al niet (of héél erg weinig) heeft betaald... vanwaar dan de hoop dat hij nu meer zal betalen...?
Er zal ook veel afhangen van de rechter die je voor je hebt of die dat allemaal zal toestaan...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 07 jun 2012 18:32

DAVO al ingeschakeld?
Hebt u ooit klacht ingediend wegens niet betalen alimentatie?
Deze periodes dus waar er een nieuwe veroordeling voor was staan WEL op de schuldvordering.

nanchri
Topic Starter
Berichten: 53

#5 , 08 jun 2012 19:28

Op davo heb ik nooit recht gehad , inkomen te groot ....
Het staat idd op de schuldvordering maar ik krijg 1500
het ging wel over onderhoudsgeld en kosten van bijna 10 jaar ...
er zijn veel klachten ingedient maar er is nooit iets van gekomen ....

Ik hoop idd dat er meer moet betaald worden nu krijg ik het tenminste van zijn advocaat ...
zo is het toch gemakkelijk he ik moet ook zorgen dat ik genoeg inkomsten heb om alles te betalen

RfP
Berichten: 18

#6 , 11 jun 2012 22:24

op een dag had ik hem te pakken en was er volledig loonbeslag , dan gaat hij in schuldbemiddeling en alles schulden vervallen bijna ...
Ik krijg nog 1500€ van de 30000€ erg maar dit kan allemaal zomaar ...
Terwijl de papa in schuldbemiddeling is mag hij geen nieuwe schulden maken.
Ik vermoed dat de alimentatie wel betaald werd tijdens de periode van schuldbemiddeling?

Terug naar “Echtscheiding”