zomaar spullen pakken?

EMMIE
Topic Starter

zomaar spullen pakken?

#1 , 03 jul 2007 17:14

Mag ik mijn spullen en mijn zoon pakken en het huis verlaten en gaan inwonen bij mijn ouders omdat het ondraagelijk is verder samen te leven met mijn man?

Ik had namelijk ergens gelezen dat ik hoederecht zou kunnen verliezen van mijn zoon indien ik dat zou doen. Familieverlating of zoiets...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
coucoudemalines

#2 , 03 jul 2007 17:20

Het hoederecht gaat u niet verliezen.

Maar u bent wel verplicht tot samenwonen, men zou u kunnen verwijten de oorzaak van de scheiding te zijn...

U moet een verzoekschrift tot het bekomen van "voorlopige en dringende maatregelen" indienen bij de Vrederechter, die de samenwoningsplicht zal opschorten.

Ga rustig te werk, in overleg met een advocaat. En laat u niet tot een vechtscheiding verleiden!

EMMIE
Topic Starter

#3 , 03 jul 2007 17:32

Het hoederecht gaat u niet verliezen.

Maar u bent wel verplicht tot samenwonen, men zou u kunnen verwijten de oorzaak van de scheiding te zijn...

U moet een verzoekschrift tot het bekomen van "voorlopige en dringende maatregelen" indienen bij de Vrederechter, die de samenwoningsplicht zal opschorten.

Ga rustig te werk, in overleg met een advocaat. En laat u niet tot een vechtscheiding verleiden!
Neen ik zal het appartement (huur) niet verlaten. Maar hij wil hier ook niet weg waardoor er ruzies ontstaan en frustraties.

Hoe lang bedraagt de samenwoningsplicht dan? Omdat u spreekt over opschorting.

Reclame

coucoudemalines

#4 , 03 jul 2007 17:39

Ik zal het langzaam schrijven zodat het voor u gemakkelijker is om te begrijpen: u bent gehuwd, dus u moet samenwonen.

Uw leven lang. Tot u scheidt of overlijdt. Of tot de Vrederechter zegt dat u tijdelijk niet meer moet samenleven omdat er teveel servies gebroken wordt.

Nu wil u plotseling het huis niet meer uit, terwijl u daarnet nog vroeg of u dat zomaar mag?
Wat is dan juist uw vraag. Denk even na over wat u nu eigenlijk wilt vooraleer u weer iets vraagt.

PS: (voor alle zekerheid) Dat van dat servies was niet letterlijk te nemen

EMMIE
Topic Starter

#5 , 03 jul 2007 20:52

Ik zal het langzaam schrijven zodat het voor u gemakkelijker is om te begrijpen: u bent gehuwd, dus u moet samenwonen.

Uw leven lang. Tot u scheidt of overlijdt. Of tot de Vrederechter zegt dat u tijdelijk niet meer moet samenleven omdat er teveel servies gebroken wordt.

Nu wil u plotseling het huis niet meer uit, terwijl u daarnet nog vroeg of u dat zomaar mag?
Wat is dan juist uw vraag. Denk even na over wat u nu eigenlijk wilt vooraleer u weer iets vraagt.

PS: (voor alle zekerheid) Dat van dat servies was niet letterlijk te nemen
Vragen naar wat mag en niet mag, wil niet zeggen dat ik het van plan ben. Ik wil gewoon van alles op de hoogte zijn. Stel dat ik dit of dat wil doen. Ik wil gewoon goed voorbereid zijn voor eventuele stappen die ik ga zetten.

Terug naar “Echtscheiding”