sinds okt 2011 richtte ik een verzoekschrift tot de vrederechter om herziening alimentatie van 2 kinderen (bij scheiding werd deze vastgesteld op 175 euro per kind + jaarlijkse indexatie, beide kinderen zaten in lagere school. Bezoekregeling: 80 % van de tijd verblijven kids bij mij.
Naast de verhoging van alimentatie vroeg ik ook alle achterstallige niet geindexeerde alimentatie van de laatste 2 jaar... hij bleef gedurende die 2 jaar 175 euro per kind betalen, zondere indexatie.
Daarenboven vroeg ik om alle achterstallige bijzondere kosten van beide kinderen te vergoeden voor 50%. Tot op heden weigert hij dit te betalen ondanks betekend vonnis RB 1e aanleg van 2008. Ik wil overleggen bij de vrederechter (ik ging zonder advo) ... er zijn nu 4 zittingen geweest, waarvan 3 zittingen zonder ex-man ... zijn advocaat verschijnt steeds ondanks de vraag van persoonlijke verschijning van mijn ex. De vrederechter was niet mals voor hem (ex) ..., maar er volgt geen straf. En zijn advoc stuurt aan op uitstel - uitstel en nog eens uitstel ... hopeloos... ik wil geen uitstel ....uitstel omdat overleg niet mogelijk is... steeds opnieuw. De vrederechter zei tijdens de zitting aan advoc ex ... in afwachting kan ik wel een tussenvonnis schrijven, dan staat mevrouw niet in de kou .... Daarop antwoordde de adv : wij gaan voor art 747 ... dus ...
wie kan me advies geven ind deze: moet ik dit uitstel en niet verschijnen pikken? Moet ik toch weer een advoc vragen? ...ik kan die kosten niet betalen ... Moet ik aansturen op een tussenvonnis bij volgende zitting .. de rechter zie dat hij nog steeds geen verhoor had kunnen afnemen van mijn ex man omdat die niet verschijnt...
en nu ...