hallo,
ik schrijf dit bericht omdat ik benieuwd ben naar de reacties. Mijn ouders liggen in een echtscheiding waarbij ze nu de financiele kant aan het onderhandelen zijn. Mijn moeder woont nog in het huis, met kinderen, mijn vader woont samen met een andere vrouw. Nu doet mijn vader aan mijn moeder verschillende financiele voorstellen waar ik mijn vraagtekens bij heb, omdat ik veel lees en het idee heb dat er dingen niet kloppen.
Mijn moeder heeft geen inkomen, vader is echter zelfstandig ondernemer. Het voorstel is als volgt; mijn vader wordt eigenaar van het huis wat mijn ouders beiden gekocht hebben, en mijn moeder kan dit van hem gaan huren. Nu vraag ik mij het volgende af; het huis is door beiden gekocht en ze zijn nu nog beiden eigenaar. Kan dit recht mijn moeder zomaar worden afgenomen en haar in een positie als huurder plaatsen? Heeft zij geen recht op waarde van het gekochte huis? Zij heeft daar toch ook haar verdiende geld ingestoken toen zij in die tijd nog wel werkte?
Kort gezegd; kan mijn vader zomaar alleen eigenaar van een huis worden waar mijn moeder in blijft wonen, terwijl mijn moeder huurder wordt en dit huis ook heeft betaald?
mvg, c.