Dan wordt het topprioriteit om de vader de geneugden van kinderen aan te bieden. Dit kan bijzonder moeilijk zijn, maar als het welzijn van je kind je dierbaar is dan wordt dit wel erg belangrijk.
Statistieken van kinderen die opgroeien zonder hun vader
Wat betekent het voor kinderen om zonder hun vader op te groeien?
24,3 maal meer kans op het weglopen van huis
15,3 maal meer kans op een gedragsstoornis
4,6 maal meer kans op het plegen van zelfmoord
6,6 maal meer kans op het worden van een tienermoeder
10,8 maal meer kans op het plegen van een verkrachting
6,6 maal meer kans om weggestuurd te worden van de school
15,3 maal meer kans om in de gevangenis te belanden als tiener
33 maal meer kans om serieus misbruikt te worden, zodat ze medische zorgen nodig hebben
73 maal meer kans om vermoord te worden
Die berekening van bovenstaande lijst is gebaseerd op het relatieve risico waarbij de kinderen onder de zorg van een alleenstaande moeder staat en vergeleken is met kinderen dewelke hun zorg toevertrouwd is aan de beide biologische ouders dewelke getrouwd zijn.
["Marriage: The Safest Place for Women and Children", by Patrick F. Fagan and Kirk A. Johnson, Ph.D. Backgrounder #1535.]
Ik zou niet twijfelen, tracht gewoon een tijdje de hoofdverblijfplaats om te keren. Dit lijkt allemaal.... dat is nu een het laatste wat ik zal doen, maar denk er toch maar een keer over na waarbij je telkens het welzijn van het kind bovenaanplaatst
RR
Met alle respect, maar aan dat soort advies heeft Lapje eigenlijk niets.
We weten de volledige situatie niet, maar als mevrouw zegt dat haar ex niet veel naar het kind omkijkt (zie andere draad), waarom moeten we haar woorden onmiddellijk in twijfel trekken? Als het klopt wat ze zegt, dan zou ik het kind in ieder geval NIET zomaar lang achterlaten bij die man.
Lenny