van bezoeksrecht om de 14 dagen overgaan naar co ouderschap

Kapoen
Topic Starter

van bezoeksrecht om de 14 dagen overgaan naar co ouderschap

#1 , 06 jun 2007 11:45

Hoi

Ik ben gescheiden met onderlinge toestemming en mijn zoontje komt om de 14 dagen een weekend en de helft van de vakanties.

Mijn ex denkt dat ze het allemaal te zeggen heeft over zowel mijn zoon maar soms zou ze al zeggen wat ik moet of niet moet doen.

Ik wil nu wel het beste voor mijn zoon en ben volledig akkoord dat hij meer bij de moeder is want het is zijn thuis en hij gaat in de gemeente waar zij woont naar school enzo. Dus hij is het er gewoon.

Maar iedere keer als zij iets vraagt geef ik toe en telkens ik iets wil geeft ze te lange laatste wel toe maar toch moet ze er een heel verhaal aan koppelen dat zij het voor het zeggen heeft en wij overal toestemming moeten voor vragen aan haar. Een bazig type is ze altijd geweest.

Iedereen weet ook dat de vader nog altijd minder rechten heeft dan de moeder maar mijn vraag is nu kan ik eventueel nog Co ouderschap aanvragen 2 jaar na mijn scheiding.

Eventueel gewoon eens om te bluffen dat ik dat zou doen, zodat ze eens hoort dat ik ook wel op mijn strepen sta.

Maar moet er dan een advocaat aan te pas komen, kan zij er een stokje voorsteken of hoe gaat dat in zijn werk.

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 06 jun 2007 13:51

Gewoon met 52 euro op zak en een blad met alle gegevens + geboortebewijs kom je al heel ver hoor.

Je kan als de zaken te vierkant lopen een verzoek bij de jeugdrechter aanhanig maken. Veel zal je er niet mee verliezen.

Een nog veel betere methode is via bemiddeling trachten een deel van de ellende te voorkomen.

Als iedere ouder die zich in een hok gedrumd voelt naar de Jeugdrechter stapt dan is mijn overtuiging dat er meer en meer Jeugdrechters komen die overstag gaan en gelijke zorgverdeling gaan uitspreken.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”