Ongeveer 3 jaar geleden zijn wij (na 10 jaar samenwonen)gehuwd met een contract "scheiding van goederen". Mijn man heeft een meerderjarige zoon uit zijn 1e huwelijk en ik heb een dochter, waarvan mijn man niet de biologische vader is, maar die hij uit vrije wil heeft erkend op het ogenblik dat we getrouwd zijn.
Ik heb toen we trouwden een testament opgemaakt waarin ik zijn zoon erfgenaam maak.Een kwestie van de langstlevende krijgt alles en daarna wordt het huis verdeeld onder de 2 kinderen.
Dat leek mij het eerlijkst.
Op dit ogenblik gaat het niet echt goed meer tussen ons, mijn man stuurt nl. nogal veel liefdevolle smsjes aan een collega op zijn werk en mijn vertrouwen in hem is aan het wegkwijnen.
Wij hebben samen een huis verbouwd, en ingericht. Het is onze gezamenlijke eigendom, de nieuwe meubelen ook.
Wat gebeurd er nu als wij willen scheiden met onderlinge toestemming?
Ik wil mijn man niets afnemen, tenslotte heeft hij mijn dochter al die jaren opgevoed als de zijne. Het kind zelf weet ook niet dat hij niet haar biologische vader is, maar ik wil wel weten wat mijn rechten zijn...
Ik heb hier tenslotte allemaal geen schuld aan. Ik heb ook te weinig spaargeld om onmiddellijk iets anders te huren.....