Discriminatie bij co-ouderschap

lucgescheiden

Re: Discriminatie bij co-ouderschap

#16 , 22 dec 2011 13:54

U hebt recht op deze informatie... vraag ze dan ook.

Echter; vonnissen bevatten al snel een paragraaf die bepaalt dat financiële voordelen naar aanleiding van de domiciliatie,
ten voordele komen van de ouder op wiens adres de kinderen staan...
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nieuwestart
Topic Starter

#17 , 10 jan 2012 11:08

Wederom een nieuwe discriminatie:

Bij het aanvragen van een kids-id wordt de code voor ontgrendeling steeds gestuurd aan de ouder waar het kind gedomicilieerd is...+ je moet zulke dingen steeds aanvragen in de gemeente waar het kind officieel woont...

Ook: als je je kind naar een speelplein wil brengen in jouw gemeente, betaal je de volle pot. In de gemeente waar het kind gedomicilieerd is betaal je meestal minder...

roderidder
Contacteer: Website

#18 , 10 jan 2012 17:26

Ook bij verblijfsco-ouderschap is de regel zo dat slechts 1 ouder gezinshoofd is.
Dit gezinshoofd heeft vb. een hoger minimumloon, leefloon dan de andere ouder die uiteraard gediscrimineerd word.

RR

Reclame

nieuwestart
Topic Starter

#19 , 10 jan 2012 20:01

Is er eigenlijk al rechtspraak over deze discriminaties?

Ik vind dat de Belgische staat/vlaamse regering hierin dringend voor de rechtbank moet worden gedaagd...

Zomaar duizenden ouders een regeling opleggen met zogezegd een gelijke behandeling, maar in werkelijkheid zware discriminaties!

Misschien geeft dit voor al deze ouders een gemiddeld verschil van 100,00 euro netto per maand!

roderidder
Contacteer: Website

#20 , 10 jan 2012 21:16

http://guyswennen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

kristin

#21 , 11 jan 2012 08:46

Hier ook kinderen in bilocatie.
Mijn man zijn kinderen kunnen niet genieten van de korting op sportkampen georganiseerd door de gemeente

Moraelin

#22 , 13 jan 2012 16:51

Ik versta niet waarom de kinderen hun domicilie bij de vader 'moesten' houden...mijn ex is ook opgestapt en heeft eenzijdig mijn zoon een andere domicilie gegeven, ik kreeg gewoon brief van gemeente dat het zo was... Dat het dus zo 'moet' is niets van aan, u kan gerust de domicilie veranderen blijkbaar. Nu versta ik wel dat dit bij bi-locatie waarsch. een probleem is om te beslissen waar domicilie zich bevindt maar als uw ex van zinnens is te verhuizen dan veronderstel ik dat de domicilie bij u komt, het dichtste bij de school en hun vertrouwde ouderlijke omgeving/woonst.

nieuwestart
Topic Starter

#23 , 06 feb 2012 17:42

Moraelin

In eerste instantie heb ik geen agressieve daden willen verrichten, om geen berisping te krijgen van de jeugdrechtbank. De enige agressieve daad die ik heb gedaan is dat ik ben verhuisd omwille van mijn eigen gezondheid en veiligheid. Intussen is er een vonnis dat mijn kinderen voorlopig bij hun vader gedomicilieerd moeten blijven.

Intussen heb ik echter een nieuwe discriminatie gevonden:

Als de maximumfactuur van kracht is, komen deze kinderen in bi-locatieregeling voor de maximumfactuur enkel in aanmerking op het boekje van de persoon bij wie ze zijn ingeschreven! Ik weet dat niet veel kinderen hieronder vallen, maar dit kan toch al gauw financieel een zéér groot verschil uitmaken voor diegenen die hier wel mee in aanraking komen...

Terug naar “Echtscheiding”