betaling gezamenlijke schulden

lapje
Topic Starter

betaling gezamenlijke schulden

#1 , 22 mei 2007 14:25

Ik heb een vraagje. Mijn man en ik zijn overeengekomen dat hij vanaf volgende maand de helft van de betalingen die nog lopen stort op de gezamenlijke rekening. Nu mijn vraag is zou het niet beter zijn dat ik toch een gerechtelijk vonnis daarbij haal indien hij zijn belofte toch niet nakomt. Ik heb het op papier staan met zijn handtekening maar nu begint hij moeilijk te doen over de huur. De huur is opgezegd maar het is een opzeggingstermijn van 3 maanden en ik kan dat onmogelijk alleen betalen. We zijn wel overeengekomen in alle andere punten dus het gaat een EOT worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 22 mei 2007 16:12

Hebben jullie een antwoord in jullie EOT geformuleerd op de vraag "wat doen we als ??n van ons de afspraken niet naleefd?"

Hierover vooraf afspraken maken, kan onnodige escalaties van conflicten vermijden

j.demoor

#3 , 24 mei 2007 14:44

?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Dat geldt ook voor uw overeenkomst inzake ?de betalingen die nog lopen?,inbegrepen huur.

ZONODIG kan u die overeenkomst laten bekrachtigen door de vrederechter in het kader van dringende voorlopige maatregelen,krachtens art.223 B.W.Indien die overeenkomst niet volledig uitgevoerd is bij het ondertekenen van uw overeenkomst E.O.T. dan dient het nog niet uitgevoerde ook daarin opgenomen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”