je kan je liefdesbrief laten betekenen aan je lief (dan is er geen betwisting meer over de inhoud). Bij een aangetekende brief kan je nog beweren dat je een lege enveloppe kreeg. Als je een nietje door de enveloppe (en en dus ook door de inhoud van de brief doet zal dat ook voordelen hebben. Maandag zo nog eentje gekregen van het gerecht
Uiteraard blijf je zelf baas over je eigen dossier en niet de advocaat (jij beslist waar de boom moet komen in je tuin en niet de tuinarchitekt)
Het lijkt me logisch als je advocaat een gerechtelijke uitspraak krijgt, hij je hiervan onmiddelijk op de hoogte van brengt. Als je zeker wil zijn dat de andere partij op de hoogte wil zijn, laat je de inhoud van het geschrift betekenen. In een lege brievenbus steken (andere partij zit voor lange tijd in buitenland) dan is het betekend !
Bij ontbreken van cassatieberoep is hierna de bestreden beslissing ?definitief?.
Niet echt relevant voor echtscheiding maar wil het meegeven. Slachthuis gaat falliet doordat ze onterecht op elke koe een onwettige bijdrage moeten betalen (alle slachterijen moesten deze onwettige bijdragen betalen) 1? e, 2? aanlag slachthuis wint. gevolg +40miljoen dat overheid moet betalen aan slachthuis (kassa kassa, advocaat denkt ... alle slachthuizen komen wel naar mij, ik weet hoe het moet) Dankzij een vakantie is er telaat in cassatie gegaan. --> gevolg de advocaat mikt op de kazerne Blairon te Turnhout om deze in beslag te laten leggen. (overheid is geen goed voorbeeld, zeg maar slechte betaler op dat vlak, bijkomende kosten zijn voor de belastingsbetaler ! maar het mag gezegd zijn, ik ben van onze overheid tevreden ! (uitgzonderd justitie)
Al bij al is er nog een procedure in Luxemburg voor het Hof gevoerd (dus die hebben neem ik aan toch ook nog iets in de pap te brokken ondanks "definitief")
-> neemt niet weg dat ik akkoord ga met hoe de juridische zaken geformuleerd zijn in deze draad
RR