was en strijk

SOELEMEM
Topic Starter

was en strijk

#1 , 18 okt 2011 19:11

sinds ruim een jaar zijn mijn ex en ik gescheiden. Co-ouderschap, de uitspraak van de rechtbank was dat mijn ex de kinderen op haar naam krijgt voor de balastingen alsook de kinderbijslag voor de twee kinderen.
Verder staat er in dat wij beiden uiteraard de verblijfsgebonden kosten moeten dragen. maar nu komt het: alsook de nietverblijfsgebonden kosten, na verrekening van kinderbijslagen, belastingsvoordeel, studietoelagen etc. Wat wil dit nu in praktijk zeggen? Dat mijn ex alle niet verblijfsgebonden kosten moet betalen? En als ze blijkt niet toe te komen dat ik voor de rest moet opleggen? Zo lijkt het mij. In praktijk krijg ik wel nog een hoop rekeningen waarvoor ik uiteraard geen cent krijg. Hoe los ik dat op?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SOELEMEM
Topic Starter

#2 , 18 okt 2011 19:13

en ja het onderwerp was was en strijk, wie moet dat doen? Zij heeft alles gekregen van mij...

lucgescheiden

#3 , 18 okt 2011 19:34

... welkom in de club van gediscrimineerde ouders!
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2011 22:15

tandarts, school, uitstapjes, sport en jeugdvereniging, hobby, bril, fiets, abonnement openbaar vervoer enz enz . Daarvan ieder de helft.

lucgescheiden

#5 , 18 okt 2011 23:47

"Hoe los ik dat op?"
Hoe u dit oplost, hangt van uw situatie af.

Indien u een stabiele job hebt met een redelijk inkomen, kan terug naar de rechtbank stappen, met bijvoorbeeld de vraag om al deze kosten te vervatten in één te betalen som als alimentatie. Fiscaal is dit aantrekkelijker, daar aftrekbaar.

In het andere gaval zal het een helle lange procedure-slag worden, met weinig positieve vooruitzichten.
Handige documenten voor Personenrecht

Tattie

#6 , 21 okt 2011 21:39

hier hebben we gewoon elk onze eigen kleren.... anders zie ik toch niks terug vna hetgeen wij meegeven of tis na lang zagen...

Terug naar “Echtscheiding”