MIJN PERSOONLIJKE SPULLEN

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

MIJN PERSOONLIJKE SPULLEN

#1 , 25 sep 2011 21:11

Ik had graag geweten of ik eigenlijk recht heb op mijn persoonlijke spullen . De rechter heeft me nu 2jaar geleden verboden om mijn woonst , waar mijn ex en de kinderen wonen te benaderen(ben wel geen misdadiger of zo hoor ) .Ik ben naar het vluchthuis gegaan en had totaaal niks bij me , dus echt al mijn spullen , kleding , foto s van de kinderen , spullen van mijn overleden ouders enz. bleven achter . Heb ik eigenlijk recht om ze terug te halen en hoe kan ik nu bewijzen dat iets van mij is en wat als ze vernield zijn of verkocht ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38728

#2 , 25 sep 2011 23:14

Ik heb toch de indruk dat we een gedeelte van het verhaal missen. Uitspraken over waarom een rechter een beslissing neemt is nogal moeilijk als we het ganse dossier niet kennen. Dat schijnt hier heel dikwijls vergeten te worden.

eenvandedrie
Berichten: 17

#3 , 26 sep 2011 09:53

@ mopke , heb hetzelfde meegemaakt , na vluchthuis mocht ik spullen halen maar ik kreeg alleen oude kleren in een zak en verder niks!!
Hoh , als ik dit allemaal lees , krijg ik rillingen en voel ik me niet goed...
Ik kreeg niks meer , alles was ik kwijt , moest ik het mogen overdoen zou ik toch niet meer zo laten sollen met mij,
maar gedane zaken maken geen keer...
Alle waardevolle zaken waren verdwenen en dan zijt ge zo kwetsbaar en daar maken ze misbruik van !!
Om ziek van te worden...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38728

#4 , 26 sep 2011 11:45

Wat zeker niet kan is na twee jaar. Persoonlijke spullen worden desnoods met politie en zelfs met deurwaarder opgehaald onmiddellijk na de feiten.
Inboedel wordt beschreven indien van beiden. Zeker geen 2 jaar wachten.

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

#5 , 26 sep 2011 16:36

Als je totaal ontredderd en en bang op de vlucht slaat denk je niet aan dingen meenemen . Ik heb eerst getracht geestelijk en lichamelijk tot rust te komen . Dat is me wel met veel moeite gelukt maar daardoor ben ik nu ook alles kwijt dan . Terwijl ik steeds alles deed wat me verplicht werd , kinderen op de juiste uren en plaats terug brengen en betalen wat nodig was , zit ik nu in de shit . De andere partij heeft nooit rekening gehouden en de kinderen aan zijn kant nu en ik ben op alle vlak de klos . Een deurwaarder is altijd nodig maar zonder geld geen deurwaarder he . Het was en is al een hele klus om ook financieeel rond te komen , voor ocmw zie ik niet zwart genoeg . Moest eerst maar werk zoeken en dan zullen we wel zien zeiden ze . Heb dat ook gedaan en werk me te pletter om rond te komen , want alleen met kleding die je aan hebt beginnen is echt niet zo simpel hoor . Geen onderdak zonder vluchthuis , geen vrienden die helpen , geen familie die er wil zijn . Want niemant wil zich moeien he . Heb werk gezocht , en woon nu in een caravan , dus we zien wel . Geen rechten , alleen maar plichten , da hangt mijn strot uit .

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 05 okt 2011 19:39

Wat betreft uw persoonlijke spullen:

Zaken zoals jouw kleding kan uw ex moeilijk claimen als zijnde zijn persoonlijk bezit,
tenzij u met een traverstie was gehuwd die uit de kast wil komen ;-)

En goederen, eigen aan de onverdeelde huwelijksgemeenschap, heimelijk wegmaken is voor uw ex strafbaar.

Een rechter zal dus wel gehoor geven aan uw vordering tot teruggave (indien correct aangebracht)

Wat betreft de gezinswoning;
Uw advokaat zou, mijn inziens, de piste van: "vermogensverschuiving zonder oorzaak" eens onder de loep kunnen nemen....
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”