onderhoudsgeld vrouw

gescheidenpapa
Topic Starter

onderhoudsgeld vrouw

#1 , 11 sep 2011 16:49

hoi,
mijn vrouw is een tijdje geleden verliefd geworden op een oude kennis en heeft de echtscheiding ingerijkt. We hebben 3 schatten van kinderen.
Ik vraag me af of ik er voordeel bij heb akkoord te gaan met een EOT alhoewel er over niets maar dan ook niets een akkoord is ! een beetje contradictorisch vind ik dat (geen regeling over de verdeling van de goederen, geen akkoord over onderhoudsgeld of co-ouderschap etc.)
als ik het nog een paar maanden uitstel komt er toch een scheiding omdat we dan een jaar feitelijk gescheiden zijn. zie niet goed in waarom wachten, tis toch naar de maan. mijn 2de vraag gaat over het onderhoudsgeld van de vrouw: blijkbaar kijkt de rechter recentlijk naar de "economische welvaart" die de vrouw had voor de scheiding en niet zozeer naar wat ze nodig heeft om te overleven. ik weet wel dat het concept van schuldige echtgenoot niet meet bestaat (helaas) maar hoe kan het zijn dat ik nog onderhoudsgeld moet gaan betalen aan een vrouw die op een ander ligt te rotzooien ? in de voorlopige maatregelen werd bepaald dat ik onderhoudsgeld voor de kinderen EN de vrouw moet betalen. Kan iemand me zeggen hoe groot te kans is dat het het onderhoudsgeld na de echtscheiding nog moet betalen en kan ik dat aanvechten ? ik kan op verschillende manieren aantonen dat zij het is die vreemd is gegaan ! alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2011 13:55

het 'vreemd' gaan laten vaststellen kan nog altijd hoor.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 okt 2011 17:30

Als u kan aantonen dat de vrouw u bedriegt maakt ze niet veel kans op persoonlijk onderhoudsgeld.
Onderhoudsgeld kan maximum één derde van je inkomsten bedragen en slechts voor een duur die overeenstemt met de duur van het huwelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 05 okt 2011 13:08

Ik raad u ten stelligste aan om een totaal akkoord te bedingen, alvorens tot een EOT over te gaan.

Wat betreft het onderhoudgeld voor uw echtgenote:
Rechtbanken hebben de, mijn inziens; ziekelijke neiging om vonissen uit te spreken,
lettende (en aldus voortgaande) op de vorige uitspraken. (U weze daarmede gewaarschuwd)

Gezien er geen schuld meer mag beoordeeld worden, wordt
het aantonen van overspel een mes wordt met twee snijdende kanten,
mijn prognose:
Ofwel wordt het overspel door de rechtbank verworpen,
ofwel krijgt u gelijk, doch zal de rechtbank dit 'verlies' aan uw ex, op een andere wijze compenseren.
Mocht dit anders uitdraaien, ben ik zeer benieuwd om dit van je te horen!

Gezien er reeds tijdelijke maatregelen werden uitgesproken, lijkt een totaal akkoord overigens nog moeilijk haalbaar,
uw ex (of haar raadgever) zal zich hierdoor immers gesterkt voelen.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”