allimentatiee stop zetten

bommie
Topic Starter
Berichten: 4

allimentatiee stop zetten

#1 , 14 sep 2011 19:56

ik ben vader van dochter 16+ die al 2 maand bij mijn ouders verblijft en alle kosten voor zich hebben terwijl ik mijn maandelijkse allimentatie betaal aan moeder en zij nog kindergeld ontvangt
als ik mijn allimentatie stop zet kan de moeder dan via deurwaarder recht beslag laten leggen op mijn loon of moet ze een procedure starte via de rechtbank ,mijn dochter staat onder toezicht van jeugdrechter (POS) is er soms een simpeler manier om toch aan wat centen te geraken want het is een zware dopper , moeder viert feest met de centjes die voor dochter bestemd zijn
en ik alles kosten betalen
nog iemand in dezelde situatie ,alle reactie'zijn welkom
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie
Berichten: 158

#2 , 15 sep 2011 20:40

bij ons andere situatie maar om het stopzetten van de allimentatie te bekomen (of ze in uw geval aan uw ouders te betalen omdat ze daar woont) moeten wij ons tot de vrederechter wenden, dit zou zonder advocaat kunnen en is dan gratis (enkel op de rol zetten moet je betalne dacht ik...)

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 16 sep 2011 11:26

“Art.1320.De vorderingen tot...verlaging...van de uitkering tot levensonderhoud kunnen worden ingesteld bij een verzoekschrift, dat de eiser persoonlijk of door zijn advocaat aan de (vrede)rechter moet aanbieden.”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).

Ga naar de griffie en vraag daartoe een papieren formulier. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat. Desnoods kopieert u de tekst van art.1034ter Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier,mits omzetting in briefvorm.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”