Wij hebben samen met een bemiddelaar een EOT opgesteld die we beiden voor akkoord hebben getekend met de bemiddelaar als getuige. De gemaakte afspraken zijn per 1/9 ingegaan.
Dit document is nu bij de notaris om het om te vormen tot een officieel document waarmee de echtscheiding bij de rechtbank zal worden aangevraagd.
We hebben dit document amper 2 weken geleden getekend en nu al wilt mijn toekomstige ex dat ik hem schriftelijk toestemming geef om een van de voorwaarden niet na te hoeven komen ivm huisvesting tijdens de eerstkomende maanden - daar hebben we duidelijke afspraken (vooral omwille van financiële redenen) over gemaakt waar hij het ook mee eens was maar nu ineens niet meer. De gevolgen van zijn beslissing zullen op financieel vlak een grote impact hebben op de toekomst van mij en de kinderen.
Wat is de juridische waarde van dit opgestelde en getekende document? We hebben nog niet bij de notaris getekend omdat dat document nog niet klaar is. Maar kan ik iets doen als hij nu besluit om zich niet aan de gemaakte afspraken te houden?
Graag advies.