scheiding

heike1
Topic Starter

scheiding

#1 , 12 sep 2011 04:18

graag advies of hulp bij het volgende

ik ben gehuwd en woon in een huis dat mijn echtgenoot heeft geerfd, hoe lang de tijd heb ik om een andere woning te zoeken
er is nog geen verzoekschrift of zo opgemaakt voor de scheiding en we zijn nog niet bij een advocaat geweest
de auto factuur staan op onze beide namen maar hij betaalt de lening af hoe zit het daarmee( de lening staat ook op zijn naam)
heb ik recht op een gedeelte van een spaarrekening die ook alleen op zijn naam staat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 13 sep 2011 00:41

Indien geen huwelijkscontract; dan is ALLES verworven tijdens het huwelijk gemeenschappelijk.
Persoonlijk vermogen van voor het huwelijk of verworven uit persoonlijke erfenis of gift, kan voorafgaandelijk aan de verdeling teruggenomen worden, mits voldoende staving.
Ook de leningen afgesloten tijdens het huwelijk zijn gemeenschappelijk, de resterende schuld zal eveneens verdeeld worden.
Indien u er onderlinge niet uitraakt, laat u tijdelijke maatregelen nemen door de vrederechter.
Verder info leest u verder in andere draden op dit forum.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”