hoi,
mijn vrouw is een tijdje geleden verliefd geworden op een oude kennis en heeft de echtscheiding ingerijkt. We hebben 3 schatten van kinderen.
Ik vraag me af of ik er voordeel bij heb akkoord te gaan met een EOT alhoewel er over niets maar dan ook niets een akkoord is ! een beetje contradictorisch vind ik dat (geen regeling over de verdeling van de goederen, geen akkoord over onderhoudsgeld of co-ouderschap etc.)
als ik het nog een paar maanden uitstel komt er toch een scheiding omdat we dan een jaar feitelijk gescheiden zijn. zie niet goed in waarom wachten, tis toch naar de maan. mijn 2de vraag gaat over het onderhoudsgeld van de vrouw: blijkbaar kijkt de rechter recentlijk naar de "economische welvaart" die de vrouw had voor de scheiding en niet zozeer naar wat ze nodig heeft om te overleven. ik weet wel dat het concept van schuldige echtgenoot niet meet bestaat (helaas) maar hoe kan het zijn dat ik nog onderhoudsgeld moet gaan betalen aan een vrouw die op een ander ligt te rotzooien ? in de voorlopige maatregelen werd bepaald dat ik onderhoudsgeld voor de kinderen EN de vrouw moet betalen. Kan iemand me zeggen hoe groot te kans is dat het het onderhoudsgeld na de echtscheiding nog moet betalen en kan ik dat aanvechten ? ik kan op verschillende manieren aantonen dat zij het is die vreemd is gegaan ! alvast bedankt