Omkering omgangsrecht

ovan
Topic Starter

Omkering omgangsrecht

#1 , 11 sep 2011 11:23

Naast het feit dat ik alle informatie verzamel omtrend dit "o zo moeilijk onderwerp voor justitie", vroeg ik me af of er mensen op JF dit meemaakten of uitspraken hierover kennen? Aanleiding of motivatie tot die uitspraak is wel belangrijk.
Onderzoek of studies hierover zijn zeker welkom.
Misschien interessant omdie info of ervaring hier te posten?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 11 sep 2011 11:44

Rechter keert hoederecht om Nadat moeder de dochter weigerde mee te geven met de vader

Luc Arron van het Steunpunt Blijvend Ouderschap:

"In 10 jaar dat wij werken rond problemen met bezoek- en omgangsrecht, is dit de eerste keer dat een rechter de domiciliëring omkeert"

Afbeelding

In de praktijk komt het heel wat meer voor hoor, maar je moet het in de context durven bekijken.

Justitie sukkelt en taffelt nog steeds veel te vaak als moeder het ouderschap van vader vernietigd. Gevolg van hun handelen is dat ze daarna stelling innemen dat het volgens hun niet meer wenselijk is om de hoofdverblijfplaats om te draaien omdat een "brutale" omwenteling van de hoofdverblijfplaats niet in het belang van het kind zou zijn.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”