Met veel pijn in het hart heb ik beslist om de gezinswoning voorlopig voor mijn vriend te laten en tijdig een appartement te huren. Dit omdat het leven voor de kinderen echt niet leuk meer is met al die spanningen... en eigenlijk heb ik geen keuze want mijn vriend zal hier nooit willen vertrekken. We hebben wel nog het terras laten heraanleggen en ook de tuin gaan we nog doen, kwestie voor mij om de schattingsprijs zo hoog mogelijk te kunnen zetten (= een mes dat aan de 2 kanten kan snijden...).
Mijn vraag is de volgende. Als ik een appartement ga huren, kan ik dan eisen dat de woning in onverdeeldheid blijft en nog aanspraak maken om er zelf later terug in te gaan wonen? Ik heb hier namelijk altijd supergraag gewoond en moest na de schatting blijken dat het financieel haalbaar zou zijn, dan zou ik het liefst terug willen komen.
Ik weet niet hoe ik dit het beste aanpak om mijn rechten op het huis niet te verliezen.
Hoe pak ik dit het beste aan?
Kan ik tijdens de duur van de onverdeeldheid aan mijn vriend vragen om een klein deel van de huur mee te betalen?
Alvast voor alle nuttige tips.