Troubles

Dioluna
Topic Starter

Troubles

#1 , 28 jul 2011 12:01

Mijn partner is sinds december gescheiden. Alles verliep inhet begin zeer vlot.
Ook de regeling met het kind en de verdeling van de materiele zaken als de afbetaling van hun kredieten!

Nu vandaag is dat totaal niet meer zo. Mevrouw heeft een nieuwe vriend en alle gemaakte afspraken worden niet meer nageleefd. De slaapkamer van het kind krijgen we niet terug (schenking van zijn ouders), onze salontafel die ze TIJDELIJK mocht gebruiken krijgen we niet terug, de huurwaarborg die mijn partner destijds ALLEEN heeft betaald wil ze niet terug aan hem geven en als klap op de vuurpijl is ze gestopt met de helft van de kredieten te betalen.
Wij dachten van kom, geen probleem, ze zal wel moeten! Vergeet het dus, omdat alle zaken op mijn partner zijn naam stonden omdat mevrouw in het verleden schulden had gemaakt en dus op de zwarte lijst stond kunnen wij daar dus blijkbaar niks aan doen. Nog beter zelfs, mevrouw eist de 1300€ die ze reeds efbetaalde gewoon van ons terug!
Wat kunnen wij doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 28 jul 2011 19:03

Is er een vonnis? zoja, wat staat daarin over de vereffening en verdeling?
Handige documenten voor Personenrecht

Dioluna
Topic Starter

#3 , 04 aug 2011 10:16

Tja er is een vonnis, maar daarin staat dat de goederen reeds verdeeld zijn.
Er was dan ook destijds overeengekomen tussen mijn partner en zijn ex dat ze alles zo snel mogelijk ging terugbezorgen, maar dat doet ze dus niet en ze beroept zich dus op het feit dat alles verdeeld "zou zijn".
Van die slaapkamer hebben we geen bewijs meer, die is al enkele jaren oud, maar van de salontafel heb ik dus wel degelijk de factuur nog en die schulden ja, in het vonnis staat dat ze elk de helft moeten betalen, maar dat doet ze dus niet.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 05 aug 2011 12:49

Wat betreft de schulden; indien u een vonnis hebt, dan dient dit te worden nageleefd.
Wat betreft de inboedel; is de vraag of het de moeite loont om daar een advocaat voor te betalen, ten zij je het mee kan verpakken in de daging voor betaling der schulden...?
Handige documenten voor Personenrecht

Moraelin

#5 , 16 aug 2011 17:05

Als in het vonnis staat dat de goederen reeds verdeeld zijn en dat er toen - ten onrechte - door jullie is aangenomen dat je dit verder onderling ging afhandelen dan denk ik niet
dat je een poot om op te staan hebt.
Voor de rest moet ik Luc volgen: zijn de bedragen van de schulden de moeite waard om over te procederen ?
Hopelijk ligt alles rond het kind wel goed vast en heb je daar geen miserie mee, geloof me, dat is 1000x erger.

Terug naar “Echtscheiding”