ex van ene vriendin naar andere vriendin, wat met kids?

divinedavinake
Topic Starter

ex van ene vriendin naar andere vriendin, wat met kids?

#1 , 08 aug 2011 12:47

November vorig jaar heeft mijn ex mij en ons kinderen verlaten voor een collega van hem. Hij is direct bij haar ingetrokken. De kinderen hebben haar in januari leren kennen en omgangsregeling werd vanaf dan ook toegepast. Deze vrouw had een plaats in het leven van mijn kinderen gekregen.

8 maanden later heeft mijn ex deze vrouw ook al verlaten en is hij bij zijn ouders ingetrokken. Nu zullen de kinderen dus bij hun grootouders slapen als ze bij hem zijn. Nu blijkt dat mijn ex zijn ex (niet ik) ook bedrogen heeft en dus een andere vriendin (ook een collega) al heeft.

Bij deze nieuwe vriendin brengt hij veel tijd door. Hij is gedomicilieerd bij zijn ouders. Nu zijn we overeengekomen dat hij zijn nieuwe vriendin de eerste 6 maanden niet voorstelt aan onze kinderen. Onze kinderen hebben zich maanden gehecht aan zijn vorige vriendin en bij het verbreken van die relatie hebben de kinderen toch wat geleden. Om dit te vermijden het akkoord om voorstellen van nieuwe vriendin uit te stellen.

Nu zijn de kinderen 2 weken bij hem (zomerregeling) en mijn vrees is dat hij zijn kinderen bij zijn moeder zal achterlaten om zo bij zijn nieuwe vriendin tijd te kunnen doorbrengen (overdag en 's nachts). Heb ik hierin iets te zeggen? Ik heb ze dan veel liever bij mij.

Alvast bedankt voor elke reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 08 aug 2011 13:44

hier hebben we een situatie van in 3 jaar tijd een 8 tal vriendjes met evenveel keren verhuist (degene waar we weet van hebben e )... wij merken het als er daar wat gaande is aan de dochter.... en of er hier iets kan aan gedaan worden kan ik je pas in december zeggen, want wij hebben deze situatie voor de rechtbank getrokken en wachten nu op het sociaal onderzoek.... maar mijn inziens.? je kan er niks nada noppes tegen doen...elk zijn leven zeker e?

Corinne

#3 , 08 aug 2011 17:38

Daar valt toch niks tegen te beginnen?

Mijn ex heeft gezworen en beloofd onze kinderen niet te confronteren de eerste 6 maanden met
de "nieuwe" partner van hem (hij had blijkbaar al enige tijd een relatie met haar, zo bleek).

Nog geen week later had hij de kindjes, als ze thuiskwamen was het eerste wat de kindjes vertelden;
"wij zijn met papa en S naar het strand geweest maar wij mogen over haar niks zeggen".

Tja, kun je dus niks tegen beginnen.
De rechter had opgelegd dat hij voor de evaluatie, in september, niet met de nieuwe partner mag gaan samenwonen;
alsook mogen de kinderen bij de grootouders verblijven maar niet bij de nieuwe partner van hem....
Na 2weken woonde de nieuwe vriendin in bij zijn ouders, ze waren uiteraard zo slim om haar domicilie niet te verplaatsen,
samen met hem en blijkbaar hebben ze vorige
week ook een huis gekocht samen...ze laten er geen gras over groeien. Dit allemaal in 5 maand tijd.
Hier was hij na het ondertekenen van een compromis samen met mij 2weken later vertrokken....
Nu begint hij dus aan z'n nieuw leven met haar terwijl onze jongste zoon nog geen drie maanden was toen hij vertrok.
Niet te geloven...

Succes!

Reclame

Bijtje

#4 , 09 aug 2011 09:32

Even het emotionele weggelaten vrees ik dat u er niet veel tegen kunt inbrengen dat hij de kinderen bij de grootouders zou laten. Ergens moet u voor uzelf ook 'n beetje uitmaken wat u verwacht. Wil u dat de kinderen zijn vriendin niet ontmoeten of wil u dat hij zelf steeds bij de kinderen is ? Beiden tegelijkertijd kunt u moeilijk vragen want dit zou betekenen dat de vader zijn vriendin veertien dagen niet mag zien ... vrees dat dit enkel maar in een mooie droom zal kunnen geëist worden.

lucgescheiden

#5 , 09 aug 2011 18:16

"De rechter had opgelegd dat hij voor de evaluatie, in september, niet met de nieuwe partner mag gaan samenwonen"
Meen je dat? Staat dat effectief in een vonnis?

Mss ter bescherming van de collega's ? :-)
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”