"Wie kan mij voor het volgende een logische verklaring geven??"
Wel, in een democratisch rechtsysteem zou dat de rechter moeten zijn die dergelijk vonnis uitspreekt.
Waar de wet van 2010 aangaande de alimentatie een eerste stapje zette in die richting (de rechter dient zijn vonnis tot alimentatie te verantwoorden), wordt ook dit klakkeloos aan de laars gelapt. In politieke kringen geen mens die dit aankaart....waarschijnlijk allemaal veel te druk met het verdelen van hun postjes binnen een regering die maar niet tot stand komt.
Het is niet aan de deelnemers in een debat om; enige veronderstelling te maken over:
het waarom andere deelnemers er een andere mening op na houden.
Aldus bestaat er ook geen enkele reden, om een reactie af te schilderen als van een gefrustreerde ouder.
Zoals u hetzelf reeds beantwoordde, is het hier aan de correctionele rechterbank om de input te geven aan de burgelijke.
Administratief, betekent dit dat u uw vonnis van de correctionele rechtbank zal moeten opvragen, copiëren en opnieuw aanbrengen aan de burgelijke rechtbank als bewijsstuk. U mag zich daarbij gelukkig prijzen dat de postduif inmiddels toch reeds werd afgeschaft in ons rechtssysteem. De rechtbank zal vervolgens uw zaak over een half jaar nog eens terzitting brengen (mocht u nog zin hebben uiteraard).... mogelijk zal u over een dik jaar dan een uitspraak bekomen, waar u ondertussen uiteraard een beetje door gefrustreerd zal geraakt zijn...
Besluit:
Wanneer u een gerechtsprocedure start met een bepaald doel, dien je eerst na te vragen hoe lang dit normaliter duurt.
Net door de duurtijd kan uw procedure ervoor zorgen dat eens het doel behaald dit van geen kante nog belang heeft:
In uw geval concreet:
zal intussentijd, ofwel u zoontje een inslag op zijn hoofd hebben gehad,
ofwel heeft de vader zijn strijd met u, over uw zoontje, opgegeven,
ofwel heeft u intussentijd ingezien dat er ook vaders zijn die het beste met hun kinderen voor hebben.
Op dat moment zal u; niet alleen veel geld kwijt zijn aan advokaat en procedure kosten, maar
tevens tijd. Uit dit besef zal bij u nog een grotere frustratie gegroeid zijn, daar
u deze middelen constructiever had kunnen aanwenden via wederzijdse hulp tussen ouders, en een fatsoenlijke begeleiding bij overleg.
But indeed; it takes two to tango
btw: ik moet mijn spellingschecker nog aanpassen zodat deze ook werkt op mijn postings op JF. aldus mijn excuus voor de taalfouten