desperate father

Framo
Topic Starter

desperate father

#1 , 08 jul 2011 09:47

na een lange echtscheiding (8 jaar) is mijn ex dood gegaan, nu was de alimentatie volgens de tegenpartij niet helemaal in orde, ik zou de index aanpassing vergeten te storten hebben gedurende 12 maanden, doch is dit niet het geval, dit was maar gedurende 6 maanden, ik kan dit bewijzen met bank afschriften.
Nu wordt mijn zoon(21 jaar) door de advocaat van mijn overleden ex gecontacteerd met de vraag of hij de zaak wil stoppen of de zaak afronden, maar, zegt deze advocaat erbij als je de zaak wil stopzetten gaat jou dat 500,00€ kosten, nu denkt mijn zoon op dat ogenblik niet echt na en hij kent ook niets (volgens mij) van deze hele zaak en zegt dan maar om de zaak af te ronden omdat hij geen 500,00€ wil betalen, wat begrijpelijk is voor mijn zoon die tenslotte nu helemaal alleen woont en maar 21 jaar is.
De advocaat van mijn wijlen ex heeft altijd als pro deo gewerkt, kan deze advocaat nog verder werken als pro deo, mijn zoon heeft een groot inkomen?
Moet ik in deze zaak een advocaat onder de arm nemen? voor deze futiliteit, tenslotte gaat het over 345,30€ de tegenpartij claimt 724,76 €
Kan alsnog mijn zoon de zaak stopzetten, want volgens mij is de advocaat alleen maar uit op de centen van mijn zoon daar ze 8 jaar als pro deo heeft gewerkt en nu geld riekt, + daar de vrouw ook de goede band die ik had met mijn zoon nu stuk maakt voor haar profijt.
Wat kan ik hier allemaal aan doen voor het de spuigaten uit loopt????!!!!!!!!!!!!!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 08 jul 2011 09:58

en waarom heb je dan die vergeten indexaanpassing van 345 e niet alvast betaald?
Als je je realiseert dat je dat vergeten hebt, , had je dat toch al meteen kunnen voldoen?
Er is en blijft nu nog steeds een gedeelte waar je zelf volledig mee eens bent dat je het moet betalen....
Dat vind ik vreemd.

Framo
Topic Starter

#3 , 08 jul 2011 10:09

De verhoogde alimentatie werd aangevochten via de rechtbank, dus heb ik de alimentatie aangepast op het ogenblik van de vraag van de tegenpartij, terwijl wij op de uitspraak wachtte is mijn ex overleden.

Reclame

Fiekes

#4 , 08 jul 2011 11:08

Bied je zoon aan die 500 euro te betalen om de zaak af te sluiten ... einde verhaal ...
(mooi bedrag dus jouw bedrag en het geclaimde trouwens ook)

Framo
Topic Starter

#5 , 08 jul 2011 11:20

Maar kan dit nog de zaak afsluiten, daar hij al "opdracht" gegeven heeft om de zaak af te ronden???????

Fiekes

#6 , 08 jul 2011 11:23

Waarom niet ? De advocaat werkt in opdracht van je zoon nu ... Als die zegt stop ermee ...

vtec

#7 , 08 jul 2011 11:47

Ik snap iets niet goed : als uwnzoon al een groot inkomen heeft, veronderstel ik dat hij werkt c.q. niet meer ten laste is en dan hoeft U toch geen alimentzatie meer te betalen?

Fiekes

#8 , 08 jul 2011 11:51

Echter gaat de zaak over achterstallige tegoeden ...

Framo
Topic Starter

#9 , 08 jul 2011 16:42

Ik snap iets niet goed : als uwnzoon al een groot inkomen heeft, veronderstel ik dat hij werkt c.q. niet meer ten laste is en dan hoeft U toch geen alimentzatie meer te betalen?
Mijn zoon werkt vanaf 2011, de alimentatie waarover het gaat is van 2010

Framo
Topic Starter

#10 , 08 jul 2011 16:48

Ik stel mij de vraag of de advocaat die altijd als pro deo heeft gewerkt plotseling aan mijn zoon 500,00€ kan vragen voor ereloon

j.demoor

#11 , 09 jul 2011 09:55

“Art.816.De partijen of hun rechthebbenden die verklaren het geding te HERVATTEN leggen overeenkomstig de regels van de artikelen 742 en 743 ter griffie een akte neer waarin, op straffe van nietigheid, opgave wordt gedaan van de redenen waarom het geding hervat wordt, alsmede van hun naam, voornaam, beroep en woonplaats, of, bij gebreke van woonplaats, hun verblijfplaats...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘na een lange echtscheiding (8 jaar) is mijn ex dood gegaan’ zodat haar zoon haar rechthebbende wordt in het lopende proces.

‘Nu wordt mijn zoon(21 jaar) door de advocaat van mijn overleden ex gecontacteerd met de vraag of hij de zaak wil stoppen of de zaak afronden...nu denkt mijn zoon op dat ogenblik niet echt na...en zegt dan maar om de zaak af te ronden...’.

Dit houdt in dat het geding niet HERVAT wordt en er dus ook geen vonnis komt(tenzij u zelf het geding hervat tegen uw zoon). Dit neemt niet weg dat u de indexaanpassing gedurende 6 maanden verschuldigd blijft aan uw zoon.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Framo
Topic Starter

#12 , 13 jul 2011 09:29

Nu heb ik met mijn zoon de zaak besproken op een deftige manier en deze ziet nu af van de zaak, we hebben dit gemeld aan de bevoegde advocaat, maar deze vraagt nu aan mijn zoon een bedrag van van ongeveer 500€ als ereloon, maar de bevoegde advocaat heeft altijd als pro deo opgekomen voor mijn ex.
Kan deze advocaat nu deze som eisen van mijn zoon?????

Terug naar “Echtscheiding”