ik wil hier wel even iets op kwijt, het is belangrijk dat kinderen naar het kleuteronderwijs gaan, ze thuishouden vind ik toch ook geen optie ook al zie de vader ze maar 2 dagen per week, dan kan hij beter elke week een dag in het weekend en woensdagnamiddag ofzo, ik vind het zelf ook niet kunnen dat ze de kinderen maar thuishouden, en bij ons op het school moeten ze zoveel dagen per jaar aanwezig zijn of ze mogen niet door naar het volgend kleuterklasje... en normaal is dat in elke school.Kan me niet inbeelden dat een rechter gaat vermelden dat het kind naar die school MOET gaan terwijl er geen leerplicht is tot 6 jaar.
Wel kan ik me inbeelden dat de rechter zou zeggen dat het kind naar die school gaat of ingeschreven wordt.
Ken verder nog mensen in dit geval en er valt niets aan te doen.
Tenzij hij het pedagogisch project van de school volgt tijdens de twee dagen dat het kind door hem van school wordt gehouden, schaadt dit uiteraard de belangen van het kind.
Maar er bestaat nu éénmaal een vonnis, met een vastgestelde verblijfsregeling. Zolang beide partijen dit naleven is er juridisch weinig aan te veranderen, vrees ik.
De vraag is dan: wat u met de aangeraden acties zou kunnen bereiken voor jullie zoon? En nog meer: tegen welke prijs?
Er lopen in België duizenden mensen rond, die nooit naar de kleuterklassen zijn geweest. Heeft dit hun belangen geschaad???
Ik denk niet dat de papa verplicht is om het kind naar school te brengen omdat het niet leerplichtig is. Een kind is op die leeftijd niet leerplichtig maar een kind heeft wel nood aan structuur. Wees maar zeker dat kleuteronderwijs heel belangrijk is voor een kind. Kleuters leren ook dingen op school hoor!! Die krijgen ook taal en wiskunde. Niet alleen dat, maar ook sociale vaardigheden die héél belangrijk zijn in ons verdere leven. Het is niet voor niets dat men de leerplicht wil verleggen naar de derde kleuterklas.
Ook is het niet fijn voor een kind (en voor de leerkracht) om zo onregelmatig naar school te gaan. Kinderen beginnen aan iets en kunnen het niet afwerken omdat ze van de papa of mama niet mogen of moeten komen. Denk eerst aan het belang van het kind!!!