#5 , 07 mei 2011 16:25
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Mijn man ik zijn bijna 23 jaar getrouwd. Maar nu heeft hij gevoelens voor een andere vrouw, maar hij ziet mij liever (zegt hij). Ik moet hem nog wat tijd geven om na te denken.
Dus we zijn nog niet aan het scheiden, ik hoop dat dit ook niet gebeurd, maar moest het er wel van komen, zou ik graag wat voorbereid zijn.
Mijn ouders hebben mij dus een schenking gedaan. Dit geld zou gebruikt worden voor onze renovatie/verbouwingswerken. Hiervoor hebben mijn vader en ik een andere rekening geopend op mijn naam. Ik heb daarna een aangetekende zending ontvangen waarin staat dat ik het geld krijg. Daarna heb ik mijn vader een aangetekende zending verstuurd om hem te bedanken. Dus op papier heeft mijn man hier niets mee te maken.
De meeste facturen staan op mijn naam en de rekeningen werden betaald van de rekening waarop de schenking is gedaan.
Ik wil niet weg uit het huis, daarom denk ik er ook aan, moest het tot een scheiding komen, om hem uit te kopen. Daarom had ik graag geweten of het geld dat we gebruikt hebben voor de verbouwingen mag worden afgetrokken van het geschatte bedrag.
'ik denk dat 'discussiëren' over de situatie zowel in je voordeel als nadeel kan uitdraaien,
en misschien veiliger is om de inbreng van materiaal, en werk van je man als gelijk te beschouwen...'
Hiermee ben ik niet helemaal akkoord. Ik weet ook wel moest ik het geld aftrekken van de geschatte waarde van het huis dat hij zal zeggen: Ja en al mijn werk dan?, maar wie heeft al het stof moeten opkuisen, alles moeten herschilderen en behangen, de trap verder moeten afwerken en al die andere kleine dingen?
Ik hoop dat het zover niet moeten komen en als het zover komt dat ik hem wel een redelijke prijs zal voorstellen voor al zijn werk.
Maar ik vroeg me af het wettelijk was dat ik mijn geld (door schenking) mag aftrekken van de geschatte waarde van het huis.
Dank.