Hoi,
Ik heb voor mijn 10-jarig zoontje recht op een bescheiden bedrag alimentatie maandelijk, maar helaas vind mijn ex het helemaal niet nodig om te betalen.
De laatste betaling dateert alweer van ergens in 2009 en de totale achterstal bedraagt inmiddels al bijna 3000 €.
Wat ik nog het ergste vind is dat hij ze een tijd terug allemaal makkelijk had kunnen betalen (heeft een eigen zaak opgericht + wagen gekocht) metr andere woorden meneer had centjes genoeg, maar vond het niet nodig om zijn verplichtingen na te komen!
Inmiddels heb ik al bijna elke juridische stap ondernomen, helaas zonder enig gevolg, hier volgt een klein overzicht:
Vonnis is uitgesproken februari 2008, laatste betaling was ergens begin 2009.
Mijn advocaat heeft allereerst een poging ondernomen om loonsbeslag te leggen, maar dan stopte mijn ex gewoon met zijn eigen loon uit te betalen simpel.
Dan is er een beslag gelegd op de bankrekening, die leeg was op dat moment, en waar naderhand ook nooit geen geld meer heeft opgestaan.
Dan is er via een deurwaarder beslag gelegd op zijn inboedel, maar dan kon meneer een papier van een notaris vorleggen waar zogezegd uit blijkt dat alle spullen van zijn vriendin zijn.
Begin vorige maand kreeg ik dan ook een brief van mijn advocaat dat de hele zaak word afgeblazen omdat ze alle wettelijke middelen hebben uitgeput.
Inmiddels zou mijn ex bij die vriendin wegzijn en naar eigen zeggen als een halve zwerver leven (sindsdien laat ik mijn zoon ook niet meer op bezoek gaan in het weekend omdat meneer niet meer over een woonst beschikt) Regelmatig contacteer ik hem nog maar hij blijft excusen hebben.
Nu gaat mijn vraag eigenlijk vooral over het laatste 'verhaal' dat hij me zo vertelde. Hij beweert dat zijn zaak enzo op de fles is gegaan en dat hij binnenkort in schuldbemiddeling gaat en dat hgij daar mijn gegevens ook wel zou doorgaan. Nu ik vetrouw dat voor geen haar, volgens mij zal hij proberen zijn schuld aan ons gewoon dood te zwijgen
Nu wilde ik weten of ik zelf kan navragen bij welke advocaat hij onder schuldbemiddeling staat en zo dan zelf contact kan opnemen en duidelijk maken dat hij mij ook veel geld moet.
Tweede vraag is of er nog andere manieren zijn om aan die centen te komen? (Ik ken DAVO al, maart ben principeel tegen de afhouding van 5 % omdat ik niet vind dat wij gestraft moeten worden omdat hij nooit betaalt)
Fem