carrousel buitengewone medische kosten : beslagrechter

stephandr
Topic Starter

carrousel buitengewone medische kosten : beslagrechter

#1 , 22 jun 2011 15:58

In mijn vonnis staat dat ik de helft van de buitengewone medische kosten van de kinderen moet betalen. Mijn ex verzoekt mij daarom om 1500 euro te betalen maar legt zelf maar heel weinig documenten voor en dan nog de verkeerde (zoals kosten voor gewone doktersbezoeken). Zo ontbreken de terugbetalingen van haar hospitalisatieverzekering en zijn in de ziekenhuisfactuur ook etentjes van haar inbegrepen.
Het is duidelijk dat er kwade opzet in het spel is aangezien zij een hospitalisatieverzekering heeft en bovendien (zoals elke Belg overigens) in aanmerking komt voor de Maximumfactuur, waardoor een gezin nooit meer dan 650 € moet bijdragen in de ziektekosten. Het lijkt erop alsof zij een carrousel wil opzetten om zich te verrijken : hoe vaker ze met de kinderen naar het ziekenhuis en de dokter gaat, hoe rijker ze wordt.

Toch dreigt zij ermee om dit uitvoerbaar te maken via de beslagrechter, wat mij wel eens een stevige duit zou kunnen kosten.

Hoe reageert zo'n rechter op dergelijke zaken ?....Gaat die na of de meegedeelde kosten van mijn ex correct zijn ?...Riskeert zij enige veroordeling ?....
ik heb eerder de indruk dat dergelijke zaken in mijn voordeel spelen, te meer daar er nog geen definitief vonnis is omtrent de kinderen (kort geding).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 23 jun 2011 14:25

Mag ik u aanraden om het vonnis van Kort Geding erop na te lezen.
Mogelijk staat hierin, dezelfde tekst als bij ons; namelijk dat over de kosten van de kinderen eerst gemeenschappelijk overleg dient te gebeuren, in het kader van het co-ouderschap.
Verder detailleert dit vonnis dat de buitengewone kosten voor de kinderen worden gedeeld over beide ouders, en na aftrek van de terugbetalingen...

Ik verwacht dan ook dat een mogelijke beslagrechter zich aan dergelijk vonnis (met kracht van wet) dient te houden...
Handige documenten voor Personenrecht

stephandr
Topic Starter

#3 , 24 jun 2011 13:29

Uiteraard staat het buiten kijf dat het vonnis gevolgd moet worden ! Maar mijn ex kan toch niet zo maar lukraak kosten indienen zonder dit te staven ! Of kan dit wel, in het belgisch gerecht ?

Reclame

lucgescheiden

#4 , 24 jun 2011 18:47

Er zal daar wel iets instaan van: "na voorlegging van de rekeningen"

Indien de facturen niet stroken met het vonnis, dan kunnen deze aangevochten worden.
De vraag is waar je aan begint, gezien de kosten van een geding, en het risico van in het ongelijk te worden gesteld.
Handige documenten voor Personenrecht

stephandr
Topic Starter

#5 , 29 jun 2011 11:58

Jammer genoeg legt ze niet alle stukken voor en reageert ze niet op mijn vraag om bvb. details van de hospitalisatieverzekering voor te leggen, hoewel ze wel beweert dat ik die gehad zou hebben.
Dan moet ze maar naar de rechter stappen !
Hopelijk kost dit grapje mij niet al te veel, want in het ongelijk zal ze zeker gesteld worden.

Terug naar “Echtscheiding”