In mijn vonnis staat dat ik de helft van de buitengewone medische kosten van de kinderen moet betalen. Mijn ex verzoekt mij daarom om 1500 euro te betalen maar legt zelf maar heel weinig documenten voor en dan nog de verkeerde (zoals kosten voor gewone doktersbezoeken). Zo ontbreken de terugbetalingen van haar hospitalisatieverzekering en zijn in de ziekenhuisfactuur ook etentjes van haar inbegrepen.
Het is duidelijk dat er kwade opzet in het spel is aangezien zij een hospitalisatieverzekering heeft en bovendien (zoals elke Belg overigens) in aanmerking komt voor de Maximumfactuur, waardoor een gezin nooit meer dan 650 € moet bijdragen in de ziektekosten. Het lijkt erop alsof zij een carrousel wil opzetten om zich te verrijken : hoe vaker ze met de kinderen naar het ziekenhuis en de dokter gaat, hoe rijker ze wordt.
Toch dreigt zij ermee om dit uitvoerbaar te maken via de beslagrechter, wat mij wel eens een stevige duit zou kunnen kosten.
Hoe reageert zo'n rechter op dergelijke zaken ?....Gaat die na of de meegedeelde kosten van mijn ex correct zijn ?...Riskeert zij enige veroordeling ?....
ik heb eerder de indruk dat dergelijke zaken in mijn voordeel spelen, te meer daar er nog geen definitief vonnis is omtrent de kinderen (kort geding).