Verdeling van goederen ,

Enileve
Topic Starter

Verdeling van goederen ,

#1 , 23 jun 2011 20:41

Binnenkort zal ons huis moeten verkocht worden en moet de verdeling door rechter uitgesproken worden , nu is mijn vraag , alle meubelen ,zijn op maat gemaakt en staan vast , zelf de keukentafel tot slaapkamer bedden alsook dressingkasten ,,,enkel wat los staat zijn de living tafel en zetels en stoelen ,,, kan dit zo zijn dat dit dan uitbetaald moet worden ? Ipv te verdelen ? Of is dit gewoon meerwaarde aan het huis zelf ?
Wie kan mij helpen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
suskewiet

#2 , 24 jun 2011 14:28

Beste,

Ik ben geen advocaat maar mijnsinziens is dat alles wat vast staat, deel uitmaakt van het onroerend goed en wordt dit dus meegeteled in de verkoopprijs.

Groeten,

j.demoor

#3 , 25 jun 2011 09:17

‘ons huis ‘ omvat “Art.524...Onroerend door bestemming zijn ook alle roerende voorwerpen die de eigenaar blijvend aan het erf verbonden heeft.Art.525. De eigenaar wordt geacht roerende voorwerpen blijvend aan zijn erf verbonden te hebben, wanneer zij daaraan met gips, kalk of cement zijn bevestigd, of wanneer men deze voorwerpen niet kan losmaken zonder die zelf of het gedeelte van het erf waaraan zij verbonden zijn, te breken of te beschadigen...”(Burgerlijk Wetboek).

Wat niet daartoe behoort dient dan verdeeld te worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”