naamsverandering

w121928
Topic Starter

naamsverandering

#1 , 22 jun 2011 11:43

Zou iemand me met dit ingewikkeld onderwerp kunnen verder helpen vooraleer ik verdere stappen onderneem ?
Om kort te vertellen ; mijn vroegere ex-vrouw (die nu ondertussen wel al 10 jaar gestorven is) was destijds nog aan het scheiden van haar man toen wij een relatie begonnen en wij daaruit een kind verwekt hebben. Kort na ze zwanger was ging ze terug bij haar man. Diezelfde man heeft mijn zoon onder zijn naam geplaatst zodat hij geld kon trekken daarvoor. Maar heeft dan natuurlijk ook zijn familienaam en toen ze definitief wegging bij hem en ik de natuurlijke vader vanzelfsprekend liever had gehad dat mijn zoon mijn naam droeg zei de advocaat destijds dat dit te laat was , zelfs met DNA onderzoek.
Een paar jaar geleden ben ik voor hetzelfde even info gaan vragen bij het stadhuis en zei zeiden dat dit een ingewikkelde procedure zou zijn. Nu is mijn zoon ondertussen 19jaar en zal hij er zelf moeten voor kijken waarschijnlijk naar horen zeggen. Of misschien is de andere mogelijkheid dan nog adoptie, beetje absurd als het je eigen zoon al is maar ik weet me dus absoluut geen raad wat te doen of te beginnen.Het is allemaal heel ingewikkeld en in een ander onderwerp wil ik nog iets kwijt over mijn pleegkind, maar één onderwerp met eens is voldoende denk ik.
Alvast bedankt en misschien herkent iemand hierin ook wel zijn eigen verhaal een beetje.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 22 jun 2011 13:21

ik denk idd dat de beste manier adoptie zou zijn, bij een minderjarige moet de biologische vader (in jullie geval dus de man die hem erkende) de toestemming geven (wij zijn hier ook aant kijken vr adoptie...) , maar ik denk dat als het kind meerderjarig is zijn toestemming voldoende is..

w121928
Topic Starter

#3 , 23 jun 2011 08:38

de man die hem destijds erkende is niet de biologische vader hé dat ben ik, hij heeft hem alleen erkend voor geld te kunnen trekken.
Staan jullie al ver met de adoptie of nog maar aan het prille begin, daar ik hoorde dat dit nogal wat kan duren hier in Belgie.
Is het ook al iemand die in uw gezin verblijft ?

Reclame

Tattie

#4 , 24 jun 2011 21:47

ja maar jij staat niet genoteerd als biologische vader he ook al ben je dat wel...
we zijn er nog niet aan begonnen... mn vriend wil het heel graag maar ik heb mn twijfels... want wat als deze relatie scheef loopt e ... kheb geen zin om dan plots mn zoon te moeten gaan delen (co ouder of bezoekrecht) want nu heb ik da ook niet en vind het prima zo...ik zie het ook niet zitten dat mn zoon dan zn achternaam verliest, tenslotte is hij wel uit liefde verwekt en is hij geboren als zijnde zoon van ook al ziet hij hem niet meer... dus ja... tijd brengt raad e ..maar we hebben eerst nog een rechtzaak van mn stiefdochter te winnen en dan zien we wel weer verder..
ik spreek nu weer van een minderjarige adopteren maar blijkbaar moet je dezelfde weg volgen als bij een gewone adoptie.. 4 maand wachten op antwoord, dan cursus gaan volgen of je bekwaam bent om ouder te zijn , dan alles voorleggen aan de jeugdrechter, dan nog toestemming van de bio vader krijgen... dus ja denk dat je wel effe bezig bent... grtz

Terug naar “Echtscheiding”