Vraagje,
Mijn vriend is in 2005 wettelijk gescheiden, in mei 2009 zijn ze voor de laatste keer samen gekomen bij de notaris om dan over te kunnen gaan naar de vereffening-verdeling, alles was dan in kannen en kruiken.
Nu meer dan twee jaar later is de notoaris nog steeds niet over gegaan tot de vereffening - verdeling!!!!!!
Als we de advocaat aanmanen de notaris een aangetekende brief te zenden om vordering in de zaak te krijgen, dan gebeurt dit wel, maar dan komt daar meestal een minieme reactie op van de notaris (vb. ik ben dit document kwijt kunt u mij deze overmaken, dan doe ik verder het nodige...) MAAR HET NODIGE GEBEURT NIET!!!!
Het gaat hem onder andere over geld dat op een rekening zou staan bij de notaris betreffende verkoop woning, maar na meer dan twee jaar heb ik het nog niet, heb ondertussen al opnieuw een huis gekocht,...
Wat kan ik hiertegen beginnen?
Er zijn al tientallen brieven verstuurd aan de notaris om vordering in de zaak te krijgen maar tevergeefs. Zelfs één met de mededeling de orde van notarissen in te lichten als hij niet voortdoet, maar dan vraagt hij een documentje op bij advocaat en voila dat is het...
HELP!