Man gaat vreemd ,wil uit elkaar maar weigert mijn deel te be

Eveline67
Topic Starter

Man gaat vreemd ,wil uit elkaar maar weigert mijn deel te be

#1 , 27 mei 2011 17:05

Onlangs gemerkt dat mijn man vreemd gaat, sinds ik hem hiermee geconfronteerd heb ,wil hij scheiden . ...Is een ggrote schok voor mij,vermits ik enorm veel van hem houdt ,ook al ben ik jaren de underdog geweest en altijd gezwegen bij de beslissingen die genomen werden .nu wil hij dus ook beslissen waar ik recht op heb , en zijn voorstel was vrij belachelijk .... Heb tegenvoorstel gedaan en nog steeds geen antwoord gekregen , denk erover naar advokaat te stappen omdat ik ook verder moet leven , geef hem nog 3 dagen en anders ga ik naar advokaat . Maar weet goed dat ik via deze weg ,alles stuk maak ,,, omdat ik nog zoveel van hem hou ,hoop ik nog steeds dat het goed komt tussen ons

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 27 mei 2011 17:15

En hebt u ook een vraag voor het forum?

Yvon

#3 , 03 jun 2011 21:32

Het is niet omdat je naar de vrederechter stapt om voorlopige maatregelen te vragen dat er geen minnelijke oplossing kan komen.
Een vrederechter zal normaal trachten te standpunten bij elkaar te brengen en uw man tot redelijkheid aanmanen.
Als dat jammer genoeg niet lukt zal hij maatregelen nemen ter bescherming van ev. kinderen, het vermogen, ...
Mijn advies, stap asap naar de vrederechter.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2011 23:06

en naar een advocaat bemiddelaar om zo trachten een compromis te zoeken/vinden.....
U zal iets meer haar op de tanden moeten krijgen dus laat u aub ondersteunen door iemand die uw rechten zeker kan verdedigen.

Enileve

#5 , 20 jun 2011 15:19

Ben met aanvraag bezig voor vrderechter en pro deo advokaat .
Is ook zo dat man een gewone job heeft en als bijberoep zelfstandige is met een bvba , waar ik 10 aandelen in heb . Nu wil hij mij eerst uit de zaak zetten en dan pas regeling treffen , maar geloofde vroeger ook al alles waarom zou ik het nu doen ?
Kent iemand de juiste wetgeving in zo'n zaak als bij beroep met een bvba ? Hij beweert dat hij als werknemer enkel zijn loon ontvangt en uit de bvba niets

Bedankt alvast

lucgescheiden

#6 , 20 jun 2011 16:32

Alle zaken die ter discussie staan zullen naar waarde geschat worden, teruggaande tot de datum van een de officiële scheidingseis.
Waar uw posting geen melding maakt of; deze al dan niet reeds gebeurde.

Alle inkomsten gedurende het huwelijk verkregen, zijn volgens wet gemeenschappelijk.
Tenzij uw man kan aantonen dat de bvba werd opgericht vanuit zijn persoonlijk vermogen en niet vanuit vanuit het huwelijksvermogen, vrees ik voor hem dat; het er weinig toe zal doen hoeveel aandelen er effectief op jouw naam staan.

De bvba zal sinds de oprichting gegroeid zijn, waar deze groei wellicht ten goede zal moeten vallen aan het gemeenschappelijke vermogen.

Tracht dit aan hem duidelijk te maken, en hem hiermede te overtuigen dat het beter is om tot een menswaardige schikking te komen,
ten einde een fortuin aan advokaatskosten uit te sparen.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”