verdeling na echtscheiding

toy
Topic Starter

verdeling na echtscheiding

#1 , 19 jun 2011 19:07

ik moet samen met mijn ex naar de notaris vooe de verdeling ik zal haar voorstellen om al haar schulden te betalen en haar later de rest van haar deel uitbetalen welke notariskosten moeten dan nog betaald worden en kan dit maandelijks omdat ik alle schulden moet betalen
dank pascal

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 20 jun 2011 14:42

Pascal,
U hebt het over HAAR schulden, zijn dit schulden die jullie samen aangingen, dan zijn deze mijn inziens gemeenschappelijk.
Indien gemeenschappelijk, dan kan u de helft, vermoedelijk, terugvorderen bij de vereffening en verdeling.

In geval er roerend goed dient verdeeld, kunnen jullie dit onderling schikken mits een beschrijf van 1 procent op de verkoopwaarde.
De notaris registreert beider verklaringen, elke registratie zal hij aanrekenen, dus hoe meer onmin hoe hoger de notariskosten.

Je beste koop zal er dus in bestaan van onderling tot afspraken te komen, alvorens naar de notaris te stappen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”