Afrekening echtscheiding

Glennboy
Topic Starter

Afrekening echtscheiding

#1 , 17 jun 2011 09:14

Na meer dan 1 jaar echtscheiding is de vedeling nog steeds niet gebeurd. Mijn advocaat maakt afspraken met advocaat tegenpartij maar deze wordt altijd op het laatste moment(dr tegenpartij) afgezegd. Mijn advocaat lijkt dit normaal te vinden. Intussen is het geld van de verkoop van onze woning nog steeds geblokkeerd. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 17 jun 2011 12:05

Ik wil u niet ontmoedigen, maar bij mij is de verdeling ondertussen al 2 jaar bezig en 't is nog lang niet gedaan want pas nu is de woning verkocht ...

Er spelen twee factoren die u ongetwijfeld kent: traagheid van het gerecht en tegenwerking van de tegenpartij.

Werken jullie met onderlinge overeenkomst of is er een notaris door het gerecht aangesteld?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Glennboy
Topic Starter

#3 , 17 jun 2011 12:51

Hi Lenny,

We proberen de zaken te regelen via de advocaten maar mijn ex zijn advocaat komt altijd op het laatst ofwel niet af of veranderd iets aan het akkoord. Wat mij verwondert is het geduld van mijn advocaat die dit schijnbaar allemaal maar normaal vindt. Ik heb zo'n beetje het gevoel dat zij allen (2 adv plus notaris) onder hetzelfde hoedje spelen ten koste van hun clienten.

Reclame

Yvon

#4 , 17 jun 2011 12:54

uw vermoeden is correct: beide advocaten hebben er alle belang bij dat de procedure rekt, kassa kassa...
en de notaris kan het niet veel schelen, die krijgt ook wel zijn geld bovendien rekent die kosten aan a rato van het werk
je kan proberen om als meest gerede partij een dwingende kalender van uitvoering te vragen aan de notaris, maar of die er zich zal aan houden?

lucgescheiden

#5 , 19 jun 2011 02:45

Tracht rechtstreeks met uw ex tot een overeenkomst te komen, en bedank beiden uw advokaat voor bewezen diensten.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”