Omgangsbelemmering

mistique
Topic Starter

Omgangsbelemmering

#1 , 03 jan 2011 19:20

Wie kan mij adviseren?

Ik ben een vader van een dochtertje die onlangs 5 jaar is geworden.
Bij de jeugdrechtbank heeft de moeder de ene leugen na de andere verteld en haar advocaat stelde zich behoorlijk discrimenrend op. Omdat ik niet op een normale werkplaats te werk gesteld ben.

Er is vonnis gewezen dat beide ouders de zorgplicht hebben voor haar.

Maar nu weigert de moeder mij op de hoogte te houden van de algemene gang van zaken.
De rechter heeft vonnis gewezen dat er alleen een omgangsregeling plaats dient te vinden bij de moeder thuis. Hetgeen voor het kind, met authisme, behoorlijk tot problematische gevolgen kan hebben.

Wat kan ik hier tegen doen?

Ze wilt alleen het geld ontvangen maar voor de rest niets.

Zijn wij als vader zijnde alleen maar hier goed voor?

Hoe kan ik mijn ex daartoe verplichten? Haar advocaat inschakelen heeft geen zin, want die doet niks.

Terwijl er diverse wetsartkelen zijn die een andere definitie aan het begrip Omgangsregeling geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
strenzke

#2 , 03 jan 2011 21:57

Haar advocaat inschakelen kan je misschien niet doen, maar misschien kan je eens zelf een advocaat inschakelen, gewoon om je informatie te geven.
Als jullie BEIDE zorgplicht hebben, moet de moeder je eigenlijk wel op de hoogte houden.
Een advocaat geeft je info, wilt niet zeggen dat je wat hij zegt ook alles van moet uitvoeren.
Wat jij redelijk vind, kan je misschien wel doen
I get my strenght out my Little Angel

lucgescheiden

#3 , 03 jan 2011 22:46

Klacht indienen op basis dat: het vonnis niet wordt nageleefd.
Steeds opnieuw bij elke overtreding....
Na vier of vijf klachten, met de PV's naar de jeugdrechtbank stappen (best daarbij een advokaat mee te nemen, ter bescherming tegen de discriminerende houding van tegenpartij)
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

strenzke

#4 , 03 jan 2011 22:50

Luc,

heb ik al 2keer gedaan. Nu pas 2weken geleden is de sociale dienst pas geweest.
I get my strenght out my Little Angel

lucgescheiden

#5 , 03 jan 2011 23:06

Bij mij is er pas na de vierde klacht een verhoor geweest ( had sinds juli 2010 mijn jongste dochter niet meer gezien tot deze Kerst, en toestand dreigt te gaan hervallen)

Uiteindelijk, blijken de procureurs aan wie deze PV's worden doorgestuurd; niet de macht te hebben (of de ballen aan hun lijf?) om aan hun jobomschrijving te kunnen voldoen. Waardoor het noodzakelijk wordt om zelf terug naar de rechtbank te stappen...

mistique
Topic Starter

#6 , 28 mei 2011 12:59

Is een vonnis waarbij aantonnbare discriminatie wel een geldig vonnis of kan hierover een herroeping van een vonnis worden aangevraagd met een aanvraag tot berisping van de raadsman van de tegenparij?

Volgens mijn info is discrimatie juist wettelijk niet toegestaan?

lucgescheiden

#7 , 30 mei 2011 19:18

Discriminatie door haar advokaat?

In mijn eigen scheidingszaak laat de secretaris van de Balie der Advokaten me, in minder woorden, verstaan dat:
een advokaat nooit iets ondeontologisch ten laste kan worden gelegd.
Nochthans bestonden de stavingsstukken o.a. uit een schrijven van ex aan haar advokaat met de melding dat; "zij niet gevraagd had" achter dergelijk beledigend pleidooi.
Met andere woorden, in deze kringen word er gewoon gelachen met dergelijke aanklachten!

Waar éénieder weet dat; wanneer de gewone sterveling zijn midden-vinger in het verkeer durft opsteken (al was het uit pure frustratie),
hij het onmiddellijke gevaar loopt op een fikse boete, is het op de rechtbank blijkbaar, een privilege voor een advokaat, om zich alles te kunnen permiteren.

Volgens mij kan je zeker in beroep gaan, echter een berisping van de raadsman van de tegenpartij ??????? Neem zelf eens een advokaat onder de arm, diens uitleg zal aldra klinken als; ik mag van mijn orde mijn confrater niet aanvallen....

mistique
Topic Starter

#8 , 03 jun 2011 19:05

Nu woon ik zelf in Nederland, valt zoiets via het Europese Recht niet aan te klagen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 jun 2011 14:02

correspondentie tss kliënt en advocaat vallen volledig onder het beroepsgeheim.

lucgescheiden

#10 , 08 jun 2011 00:27

Als kliënt deze correspondentie, al dan niet moedwillig, in handen brengt van tegenpartij;
dan is de vraag in hoeverre deze tegenpartij aan enig beroepsgeheim gebonden is.
Ik meende dat het belgische wetboek diefstal tussen echtgenoten uitsluit,
mijn inziens kan tegenpartij dan ook niet vervolgd worden wegens diefstal van briefgeheim. Maar allicht een kluif voor de rechtbank.

Terug naar “Echtscheiding”