toekomstige ouders eerst stage lopen en attest halen

JohnD

Re: toekomstige ouders eerst stage lopen en attest halen

#16 , 22 mei 2011 23:23

Wat kan die intentie idd. bvb zijn, en hier kom ik terug op het feit dat voor het verwekken, in deze tijden, naast het gewoon instinkt, maar dat is natuurlijk geen intentie, steeds een aan zichzelf denken is. Een "bepaalde" vorm van egoisme is. bvb: ik of wij willen een kind omdat ik of wij ons toch zo belangrijk vinden dat we ons nageslacht willen verzekeren, ik of wij vinden dat toch zo lief, ik of wij willen ons huwelijk vervolmaken, of zin geven, of redden. Ik kan zo nog een tijdje doorgaan ... Zie je het "ik" en "ons" en "wij" steeds terugkeren ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tianneke

#17 , 23 mei 2011 09:10

Wat was de intentie 200 jaar geleden? We slapen samen en ... of vele handen maken lichter werk? Zelfs mijn grootouders hadden niet eens de kans om lang naar school te gaan, 8 jaar en hup het veld op, tiener en gaan dienen bij meneer de judge... Ja ik zie het helemaal voor me dat kinderen toen véél gelukkiger waren. Ik hoef maar even te denken aan hoe ze mijn ouder opgevoed hebben en ik zie gewoon hoe geweldig het allemaal was...de gevolgen voel ik zelfs nog, sterker zelfs mijn kinderen, ondanks mijn inspanningen om de circel te doorbreken!

Tuurlijk denken wij aan onszelf, wie zou anders in deze wereld nog een kindje willen grootbrengen? Fukushima, oorlogen, luchtvervuiling...'t is een fraaie wereld, maar toen mijn ouders graag een kindje wilden, waren en ook al omstandigheden die ongunstig waren. En ik ben nog steeds blij dat ik er nu ben! Ondanks dat hun keuze was... :D

JohnD

#18 , 23 mei 2011 12:39

Tuurlijk denken wij aan onszelf, wie zou anders in deze wereld nog een kindje willen grootbrengen? Fukushima, oorlogen, luchtvervuiling...'t is een fraaie wereld, maar toen mijn ouders graag een kindje wilden, waren er ook al omstandigheden die ongunstig waren. En ik ben nog steeds blij dat ik er nu ben! Ondanks dat hun keuze was... :D
Dat laatste is een doordenkertje waar je in feite geen antwoord op kan geven omdat je zelf op dit ogenblik nog niet in de tijd kan terugreizen om als het ware te vergelijken. De consequenties voor het verwekken van kinderen wegen nu veel zwaarder door dan vroeger, en het "ik" of "ons" dat ik in mijn vorige post aangehaald heb zou in feite geen motivatie of intentie meer mogen zijn, omdat we juist met te velen zijn. Beseffen de mensen wel dat die hele bevolking in China en in alle andere landen met een economische boem dezelfde Westerse levensstanddaard wil die wij hebben ? Hoe dat afloopt weet iedereen wel neem ik aan, maar durft er meestal niet over na te denken. Ik ben in het geheel geen pessimist
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

tianneke

#19 , 23 mei 2011 13:56

Ik vertrouw erop dat mijn ouders me juiste info verschaften over de omstandigheden...

De oplossing voor die bevolkingsexplosie in Azië is dat hier zo weinig mogelijk kinderen geboren worden?

Ik ben er overgens niet zo zeker van dat de mensen zich bewust zijn wat er aan het gebeuren is...koop maar eens iets waar niet 'made in China' opstaat, mocht er geen vraag naar zijn zou men het niet te koop aanbieden...

ovan
Topic Starter

#20 , 24 mei 2011 17:15

....Ik ben er overgens niet zo zeker van dat de mensen zich bewust zijn wat er aan het gebeuren is...koop maar eens iets waar niet 'made in China' opstaat, mocht er geen vraag naar zijn zou men het niet te koop aanbieden...
" en..mocht men het niet te koop aanbieden, zou er ook geen vraag naar zijn...." denk daar maar is over na ...conlcusie ..money ..money..money
Mensen zetten kinderen op de wereld maar, ze gaan alletwee werken, kinderopvang te kort, alle mogelijk videospellen worden gekocht om ze bezig te houden, 24 hobbies op een week, dan gaan die ouders ook nog is de verantwoordelijkheid van opvoeding bij de scholen leggen omdat ze de kinderen een groot stuk van de tijd hebben, maar die scholen mogen met alle "moderne" wetten eigenlijk niks meer doen, want kinderen hebben vandaag meer rechten dan 50 jaar geleden, want blijkbaar konden de mensen toen geen kinderen opvoeden, waren scholen concentratiekampen en was de wereld zonder al de multi-media-net-game-mania...maar een saaie wereld. En dan hebben we het over gezinnen die nog bij elkaar zijn, want de folklore wordt pas echt compleet als we uit mekaar gaan. Dan kunnen we helemaal niet meer omgaan met kinderen en bestoken we mekaar met meest gruwelijke daden die we elkaar en de kinderen aandoen. Waar is de essentie?
@JohnD: ik ben helemaal mee...
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

JohnD

#21 , 24 mei 2011 17:57

@JohnD: ik ben helemaal mee...
Neem van mij aan dat die zeer zeer dun gezaaid zijn. Ik heb altijd een bepaalde bewondering voor vrouwen die zeggen dat ze op de dag van vandaag geen kinderen wensen op de wereld te zetten. Ik denk dan meestal bij mezelf dat het een vrouw is die niet gebonden is aan haar oerinstinct. Zij worden verstoten in onze maatschappij, en dan spreek ik nog niet eens hoe laag ze ingeschat worden in die andere cultuur die ik hier maar even niet ga noemen. In die maatschappij is het zelfs totaal ondenkbaar dat een vrouw geen kinderen zou willen. Productie - nomatter what - is daar het enige doel om de godsdienst te verspreiden en dan spreek ik noch niet over xtra kinderbijslag die wij mogen betalen natuurlijk.

Ik herinner me nog uit mijn jeugd dat vroeger de overbevolking een heet hangijzer was en men zich daar grote zorgen over maakte. Nu ettelijke jaren later (ik ga hier niet zeggen hoeveel want je hebt op forums altijd mensen die kunnen optellen en dan direkt een vrij preciese benadering van je leeftijd bekomen :mrgreen: wat ik hier nog even wil verzwijgen gezien de kemels die ik af en toe maak :mrgreen: ) schijnt zich daar niemand noch echt zorgen over te maken, alsof sommigen in feite beseffen dat het toch te laat is om daar nog iets aan te doen.

tianneke

#22 , 24 mei 2011 18:14

@ovan...er zijn uitzonderingen, thuisblijfmama's (of papa's) die voldoende aandacht hebben voor hun kinderen, die samen tijd doorbrengen, met tweetjes lezen, bijpraten na school... kortom intens genieten van hun kinderen, en de kinderen van haar (hem).

Mijn kinderen weten dat ze of geen of weinig kinderen kunnen krijgen, het kan gewoon niet meer...

@JohnD Vrouwen die geen kinderen willen verschillen niet van vrouwen die ze wel willen in mijn beleving, het is een keuze...
Quote "en dan spreek ik nog niet eens hoe laag ze ingeschat worden in die andere cultuur die ik hier maar even niet ga noemen. In die maatschappij is het zelfs totaal ondenkbaar dat een vrouw geen kinderen zou willen. Productie - nomatter what - is daar het enige doel om de godsdienst te verspreiden en dan spreek ik noch niet over xtra kinderbijslag die wij mogen betalen natuurlijk"
mja hier ben ik ook mee en ik heb het er erg moeilijk mee dat het om productie draait, maar het klopt wel.

mapleleiah

#23 , 25 mei 2011 16:14

Ik zou een grote voorstander zijn van een identiek traject als kandidaat-adoptie-ouders. Hoe je ondertussen de kandidaat-ouders "kindvrij" houdt ... tja, daar zijn radicale en minder radicale mogelijkheden voor.

De éénkindwetten van China vond ik op zich niet zo slecht ... maar het is grandioos fout gelopen omdat blijkbaar een dochtertje in al te veel culturen (waaronder de Chinese) nog altijd minderwaardig is aan een zoontje ... met als gevolg te vondeling leggen of zelfs kindermoord. In een cultuur zoals de onze waarin, hoop ik althans, meisjes en jongens even welkom zijn, zou dat niet zo'n groot probleem zijn. Maar goed, één kind is nog altijd één kind en we hebben het hier over het feit dat sommigen beter GEEN kind zouden hebben.

Zoals eerder aangehaald, maken al te veel mensen kinderen voor de verkeerde redenen, en inderdaad effectief vaak EGOISTISCHE redenen (huwelijk redden, iemand hebben om voor je te zorgen later enz.). En dan zijn er nog de massa's "ouders" die gewoon niet in staat zijn om kinderen op te voeden, noch financieel, noch emotioneel, noch intellectueel ... maar die gewoon hun pil vergeten of naïef zijn en denken dat ze de dans gaan ontspringen. Je moet maar naar "tienermoeders" kijken om dat soort toestanden te zien.

Gevolg: massa's kinderen groeien op in armoede (gisteren nog in de pers) omdat hun ouders niet willen of (zogezegd) niet kunnen werken of omdat ze hun geld niet kunnen beheren ... of ze worden mishandeld of verwaarloosd ... en 15 à 20 jaar later krijgen ook zij een kind en begint het spelletje opnieuw ...

Tragisch ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Fore

#24 , 25 mei 2011 16:32

De éénkindwetten van China vond ik op zich niet zo slecht
Hoe ga je de naleving ervan in stand houden? Want in China hebben ze er zéér leuke manieren voor.

------
Leven is een open fysico-chemisch systeem dat door middel van uitwisseling van energie en materie met de omgeving en door een inwendig metabolisme in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leven" onclick="window.open(this.href);return false;

Zonder voorplanting, geen leven.

Je kunt niet zomaar beperken, wat één van meest basis eigenschappen is van het leven.
Wie kan de taak op nemen, om te zeggen: Neen, u mag zich niet voortplanten. Wie gaat de regels opstellen? Wie denkt dat hij 'uitverkoren' genoeg is om deze beslissingen te kunnen nemen?

Door zulke beperkingen op te leggen, ga je in tegen het leven.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

ovan
Topic Starter

#25 , 26 mei 2011 21:42

ik wil even deze topic terug op de sporen brengen.
Het gaat niet over wel of niet, 1 geen of 10 kinderen..Maar eerder HOE !
Kinderen krijgen is een verantwoordelijkheid, naar de kinderen toe, maar ook naar de maatschappij.
Gelukkig lees ik hier "intens genieten van de kinderen en omgekeerd, voldoende aandacht,..." dat zijn signalen die de juiste intenties weergeven.
Onze maatschappij is niet meer zoals 50 jaar geleden, waar bvb sociale controle (invloed van familie en omgeving) veel groter was dan nu.
Dat maakt haar zwakker en afhankelijker van "organisatie(s)".
Stage volgen is in functie van ervaring opdoen, attesten zijn maar papiertjes… toch doet het de mensen die eraan beginnen zeker nadenken… het “verplicht” je zelf om er even bij stil te staan wat het inhoud, wat de verantwoordelijkheden, wat de praktische kant is….
Misschien een gelegenheid om een “opvoedingsplan” op te maken, waar je je intenties op papier zet als papa en mama…
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

sniper

#26 , 27 mei 2011 09:36

toen de dieren nog spraken werden huishoudelijke vaardigheden aangeleerd in de school
nu is dit niet meer nodig, en is het belangrijker om van elk kind een professor te maken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

tianneke

#27 , 27 mei 2011 14:17

Misschien een gelegenheid om een “opvoedingsplan” op te maken, waar je je intenties op papier zet als papa en mama…
Wel, dit spreekt mij meer aan dan een certificaat...het lijkt me zelfs leuk om te doen en een mooi aandenken voor de kinderen voor later.

Vroeger kregen ze naast de huishoudelijke vaardigheden nog een pak rammel erbij (spreek van 50 jaar geleden) alles heeft z'n voor- en nadelen.

JohnD

#28 , 27 mei 2011 23:47

Vroeger kregen ze naast de huishoudelijke vaardigheden nog een pak rammel erbij (spreek van 50 jaar geleden) alles heeft z'n voor- en nadelen.
Ik heb vroeger klop gekregen en het heeft blijkbaar geen fluit geholpen LOL.

Terug naar “Echtscheiding”