Dat laatste is een doordenkertje waar je in feite geen antwoord op kan geven omdat je zelf op dit ogenblik nog niet in de tijd kan terugreizen om als het ware te vergelijken. De consequenties voor het verwekken van kinderen wegen nu veel zwaarder door dan vroeger, en het "ik" of "ons" dat ik in mijn vorige post aangehaald heb zou in feite geen motivatie of intentie meer mogen zijn, omdat we juist met te velen zijn. Beseffen de mensen wel dat die hele bevolking in China en in alle andere landen met een economische boem dezelfde Westerse levensstanddaard wil die wij hebben ? Hoe dat afloopt weet iedereen wel neem ik aan, maar durft er meestal niet over na te denken. Ik ben in het geheel geen pessimistTuurlijk denken wij aan onszelf, wie zou anders in deze wereld nog een kindje willen grootbrengen? Fukushima, oorlogen, luchtvervuiling...'t is een fraaie wereld, maar toen mijn ouders graag een kindje wilden, waren er ook al omstandigheden die ongunstig waren. En ik ben nog steeds blij dat ik er nu ben! Ondanks dat hun keuze was...
" en..mocht men het niet te koop aanbieden, zou er ook geen vraag naar zijn...." denk daar maar is over na ...conlcusie ..money ..money..money....Ik ben er overgens niet zo zeker van dat de mensen zich bewust zijn wat er aan het gebeuren is...koop maar eens iets waar niet 'made in China' opstaat, mocht er geen vraag naar zijn zou men het niet te koop aanbieden...
Neem van mij aan dat die zeer zeer dun gezaaid zijn. Ik heb altijd een bepaalde bewondering voor vrouwen die zeggen dat ze op de dag van vandaag geen kinderen wensen op de wereld te zetten. Ik denk dan meestal bij mezelf dat het een vrouw is die niet gebonden is aan haar oerinstinct. Zij worden verstoten in onze maatschappij, en dan spreek ik nog niet eens hoe laag ze ingeschat worden in die andere cultuur die ik hier maar even niet ga noemen. In die maatschappij is het zelfs totaal ondenkbaar dat een vrouw geen kinderen zou willen. Productie - nomatter what - is daar het enige doel om de godsdienst te verspreiden en dan spreek ik noch niet over xtra kinderbijslag die wij mogen betalen natuurlijk.@JohnD: ik ben helemaal mee...
Hoe ga je de naleving ervan in stand houden? Want in China hebben ze er zéér leuke manieren voor.De éénkindwetten van China vond ik op zich niet zo slecht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leven" onclick="window.open(this.href);return false;Leven is een open fysico-chemisch systeem dat door middel van uitwisseling van energie en materie met de omgeving en door een inwendig metabolisme in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn
Wel, dit spreekt mij meer aan dan een certificaat...het lijkt me zelfs leuk om te doen en een mooi aandenken voor de kinderen voor later.Misschien een gelegenheid om een “opvoedingsplan” op te maken, waar je je intenties op papier zet als papa en mama…
Ik heb vroeger klop gekregen en het heeft blijkbaar geen fluit geholpen LOL.Vroeger kregen ze naast de huishoudelijke vaardigheden nog een pak rammel erbij (spreek van 50 jaar geleden) alles heeft z'n voor- en nadelen.