Hoe achternaam te veranderen?

Moedertje4
Topic Starter

Hoe achternaam te veranderen?

#1 , 21 mei 2011 19:18

Hallo iedereen
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij het juist antwoord kan geven.
Ik heb een dochtertje van 8 jaar en zei draagt de achternaam van mijn ex maar het is niet het kind van mijn ex maar van me huidige partner.
Ik ben al eerder getrouwd geweest en toe ik er achter kwam dat ik zwanger van me dochtertje en dus van een andere partner heb ik meteen de scheiding geregeld
maar via het gemeentehuis kwam ik er achter dat me dochtertje niet de achter naam van me huidige partner kon krijgen omdat ik niet lang genoeg gescheiden was
Dus kreeg het tegen mijn zin in de achternaam van me ex man. Mijn ex man weet dat het niet zijn dochter is maar hij zelf wil er niks tegen doen zodat het de naam van me huidige partner krijgt.
Ik ben Nederlandse en ik ben met me huidige partner in België getrouwd en me dochter is ook in België geboren en aangemeld. Me dochter wordt op school ook gepest omdat ze een Turkse achternaam heeft .

Wat kan ik doen zodat het de echte naam van me huidige partner kan krijgen??

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 mei 2011 09:58

http://www.just.fgov.be/nl_htm/informat ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Moedertje4
Topic Starter

#3 , 23 mei 2011 13:43

Bedankt voor het geven van de website. Ik heb het zitten doorlezen maar viel op dat het alleen voor mensen geld met een Belgische nationaliteit. Ik zelf ben Nederlandse mijn partner ook maar ik ben samen met mijn partner in België getrouwd. Ook me dochter is in België geboren en aangemeld maar opdat wij Nederlanders zijn kreeg me dochter de Nederlandse nationaliteit. Hoe zit dat dan moet ik de Naams verandering nu in Nederland gaan aanvechten terwijl me dochter in België is geboren en aangemeld?

Reclame

jojan

#4 , 23 mei 2011 13:59

in Nederland.

Moedertje4
Topic Starter

#5 , 23 mei 2011 18:52

in Nederland.
Dat betwijfel ik denk ik. ER zullen vast andere weggen zijn. Eens een advocaat gaan raad plegen die weet vaak meer.

Bijtje

#6 , 24 mei 2011 13:59

dit moet je regelen in het land waar jullie wonen

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2011 18:22

Ik neem aan dat jullie in België woonachtig zijn.

De bevoegde rechtbank is België. De Belgische rechter moet het Nederlandse recht toepassen bij een betwisting van vaderschap.
Zie de artikelen 61 en 62 § 1 Wetboek IPR.

Idem voor wat betreft een eventuele adoptie (artt. 66 en 67 Wetboek IPR).

Terug naar “Echtscheiding”