Herzien alimentatie

Walter1
Topic Starter

Herzien alimentatie

#1 , 04 mei 2011 14:02

Bij mn EOT scheiding vorig jaar ,kwamen mn ex en ik overeen om een alimentatie te betalen van 600 Euro. (250 voor mn dochter van 17 en 350 voor haar) Op dat moment had mn ex geen werk en was haar inkomen beperkt tot ; 150 stempelgeld, 113 kindergeld, 200 van inwonende zoon als kost en inwoon. Nu heeft ze echter een parttime job met een extra inkomen van +/- 500 Euro per maand. Ikzelf heb ondertussen een bijkomende persoonlijke lening moeten afsluiten, waardoor ik extra 427 Euro per maand afbetaal.
Zou een aanvraag tot herziening kans maken?
Bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Walter1
Topic Starter

#2 , 04 mei 2011 14:04

PS Ik heb ongeveer 1500 Euro per maand netto.

Jackrussell

#3 , 15 mei 2011 10:37

€ 600,00 alimentatie met een netto inkomen van € 1.500,00 lijkt me vrij fors. Op basis daarvan zou ik een herziening aanvragen. Die persoonlijke lening is natuurlijk een keuze van jou en dat is jouw ex niet aan te rekenen.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2011 11:20

Wat zegt de overeenkomst die u afgesloten hebt i.v.m. de mogelijke wijziging van het onderhoudsgeld?

hendrik1

#5 , 17 mei 2011 09:17

hoi Walter1,

bij mij is het zo dat er enkel een herziening kan komen wanneer ik bijv. buiten mijn wil zonder inkomen kom te zitten (ik ben diegene die betaal). Dit staat dus los van wat mijn ex wel/niet verdient/ontvangt.
Ik lees dat je verleden jaar gescheiden bent, dus dwz dat je vanaf volgend jaar een deel van de betaalde gelden zal "recupereren" via de personenbelasting.
Dit maakt vanaf dan (wanneer je dus terugkrijgt van de staat) toch een enorm verchil! Ik heb de eerste 2 jaar ook zwarte sneeuw gezien, maar ik kan u misschien geruststellen dat het vanaf dan "gemakkelijker" gaat. Ttz: wanneer je de belastingteruggaaf aanwendt om de nieuwe alimentatie te betalen, dan zal je maandelijks van je loon een pak minder moeten ophoesten/bijleggen.
Het feit dat we hier in België zolang moeten wachten op ons teveel betaalde belastingen is echter een groot schandaal. Men zou héél gemakkelijk de maandelijkse bedrijfsvoorheffing op de lonen kunnen aanpassen aan de werkelijke situatie van de belastingsplichtige ipv met "schijven" te werken. Gewoon adhoc.
Jij geeft nu een intrestloze lening aan de staat terwijl je zelf moet gaan lenen....kafkajaans!

Succes

NB. procederen kost ook véél geld....zorg dat je niet dieper in de schulden belandt!

Terug naar “Echtscheiding”