#5 , 17 mei 2011 09:17
hoi Walter1,
bij mij is het zo dat er enkel een herziening kan komen wanneer ik bijv. buiten mijn wil zonder inkomen kom te zitten (ik ben diegene die betaal). Dit staat dus los van wat mijn ex wel/niet verdient/ontvangt.
Ik lees dat je verleden jaar gescheiden bent, dus dwz dat je vanaf volgend jaar een deel van de betaalde gelden zal "recupereren" via de personenbelasting.
Dit maakt vanaf dan (wanneer je dus terugkrijgt van de staat) toch een enorm verchil! Ik heb de eerste 2 jaar ook zwarte sneeuw gezien, maar ik kan u misschien geruststellen dat het vanaf dan "gemakkelijker" gaat. Ttz: wanneer je de belastingteruggaaf aanwendt om de nieuwe alimentatie te betalen, dan zal je maandelijks van je loon een pak minder moeten ophoesten/bijleggen.
Het feit dat we hier in België zolang moeten wachten op ons teveel betaalde belastingen is echter een groot schandaal. Men zou héél gemakkelijk de maandelijkse bedrijfsvoorheffing op de lonen kunnen aanpassen aan de werkelijke situatie van de belastingsplichtige ipv met "schijven" te werken. Gewoon adhoc.
Jij geeft nu een intrestloze lening aan de staat terwijl je zelf moet gaan lenen....kafkajaans!
Succes
NB. procederen kost ook véél geld....zorg dat je niet dieper in de schulden belandt!