kan ze dat eisen?

whyproblems
Topic Starter

kan ze dat eisen?

#1 , 04 mei 2011 23:54

hallo heb een vraagje.
nu in 2008 wonen we offcieel samen ik als hoofd gezin ik inkomen zij inkomen,stort mijn lief 2500eu op men reknr met mededeling (zomaar,omdat ik van je hou)
goed..begin 2009 vullen we elk zijn belasting in,maart 2009 gaan we uitelkaar zij bij nieuwe vriend inwonen.
ik vraag na een week adres veranderd,zij antw ja is al in orde.
dus ja je geloof dat ok.
in 2010 proberen we terug samen..en in jan 2011 terug uit elkaar.
goed in 2011 krijg ik belasting brief inkom 2009 aanslag 2010.
ik te betalen 6.510.33 zij trekt terug 200 en.
van januari tot nu zeg ik tegen haar,wanneer kom je om je gerief?
ja ik kom er om deze dag,als zover is noppes,dan is er altijd iets tussen. ik zeg tegen haar ja maar ik ga verhuizen.
en je heb adres niet veranderd want ze sta ingeschreven sinds 2008 zonder 1 keer uitgeschreven geweest zijn,dat vertel me in stadh.
dus dacht ik al van,daarom dat ik zoveel moe terug betalen,dat ze haar mee gerekent heeft.
dus goed,ik zeg tegen haar,kijk kom om u gerief want deze maand verhuis ik..en ik wil u die 2500 terug geven,maar ik heb 1 voorwaarde.
dat je dat recht trekt op de belasting dienst,dt je in 2009 rond maart niet meer wonend was bij mij tot feb 2010.
zodat ze opnieuw kunnen bereken voor me...nu zegt ze tegen me wat je eist dat,ik moet juist niks..je ga me die 2500 betalen.
kan ze die eisen is mijn vraag? want sta niets op papier,alleen dat er gestort is in 2009 2500eu en met mededeling zomaar omdat ik van je hou....en de oorzaak is dat ze niet veranderd van adres is,voor de deurw omdat zij 5000 van lening sta en nog andere schulden een totaal van 10.000 zonder de intrest gerekent seder 2006 voor ons relatie...ze antw nie geef geen reactie op brieven of deurw..
omdat ze haar niet vinden,want ze komen sinds eind 2010 aan mijn deur voor haar..dan heeft ze 1 deurw gezien en beloofd te betalen.
maar ze heeft het niet gedaan,want vorige maand is die deurw geweest,en heb gezegt we zijn van jan uitelkaar.
en omdat een 5 a 6 m kan duren zeg stadh voor ambt afgeschreven te worden omdat in onderzoek is.
wil ik dit maand verhuizen,om geen deurw te krijgen voor haar. en men gerief kwijt te geraken als ik van men werk kom in een leeg kot sta.
ik heb zelf mijn schulden en die ben ik korect aan het afbetalen,maar omda dat zij me die dingens aan doet,en toch ben bereid om haar terug te geven dat geld,maar wil ik dat zij het recht trek voor mij van die belastin,zij wil niet,zij doe een grote mond.
ja wil ik dan ook niet mijn wil tonen voor die 2500,heb genoeg betaald en geofferd voor haar. haar gerief mag ze hebben. want sta in mijn weg..maar probl is ze ga er om komen maar doe het niet,wat moet ik dan doen met dat gerief ook? kleren en paar meubelstukken.
maar de grote vraag is van 2500 kan zij die eisen?
thx is wat grote uitleg maar is wat inzicht te hebben,hopelijk kan er me iemand een antw op geven.
dank u en groetjes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 05 mei 2011 08:18

Het zou de volgende keer toch wel handig zijn om je tekst te herlezen en je af te vragen of een vreemde dit zou verstaan.

Na veel puzzelen begrijp ik dat je 4 problemen hebt:
1. zij staat nog ingeschreven op jouw adres
2. je hebt een belastingsbrief samen met haar van enkele duizenden euro's te betalen
3. er staat nog veel materiaal van haar bij jou
4. zij heeft 2500 euro aan jou geschonken en je wil dat niet terugbetalen

1. Dat heb je, vermoed ik, reeds aangegeven bij de politie/stadhuis, gezien het in onderzoek is. Meer dan dat kan je imho niet doen (al kennen anderen daar meer van)
2. Dat betekent dat jullie nog steeds wettelijk samenwonend of getrouwd zijn. In het geval van wettelijke samenwoonst kan je dat onmiddellijk oplossen (ga voor meer info naar stadhuis, maar dit kan met een simpele aangetekende brief). In het geval van een huwelijk, vraag je best onmiddellijk de echtscheiding aan.
3. geen idee (is voor anderen om op te lossen)
4. Dit bedrag mag je normaal gezien houden. Ik zie niet in wie het niet als schenking zou beschouwen.

Creatief

#3 , 05 mei 2011 09:45

Inderdaad, ... de schenking van 250 €... omdat ik van je hou ... mag je behouden!

Reclame

whyproblems
Topic Starter

#4 , 05 mei 2011 10:20

ja sorry voor de tekst wat door elkaar.
probleem 1.ja,zij sta nog ingeschreven..maar ben al voor naar stadh gegaan in feb 2011 en is idd in onderzoek en kan nog een tijd duren jammer.
probleem 2.ik heb mijn belasting ingevuld en zij de hare...zij trekt terug en sta alleen haar inkomen in,ik moet betalen mijn inkomen+de hare staat er in.
maar in 2009 rond maart was zij niet meer bij mij tot feb 2010...
probleem 3. er sta een deel van haar nog zoals kleren en aantal spullen,heb meer dan 10x gsmst,geemaild naar haar om haar spullen te komen halen.
ze antw ja ik ga er wel omkomen,dan zeg ze eens een datum,maar kom ze niet omdat ze niet kon komenn. er is altijd iets.
probleem 4. 2500 heeft ze gestort in 2008 met melding zomaar omdat ik van je hou.
die 2500 wou ik terug geven had het gezegt deze maand,mits als zij het wil recht trekken bij de belansting,met de waarheid te zeggen dat ze sinds maart 2009 tot feb 2010 niet wonend was bij mij,zodat de belasting dienst opnieuw kan berekenen..wil ze dat niet,mag ik wel 6510.33 betalen omdat madam haar adres niet veranderde terwijl ze me wijs maakte dat het veranderd was in 2009..en dan zou ik nog eens 2500 betalen aan haar,nee dank u..ik ben bereid om te betalen aan haar..maar dan moet zij ook iets recht trekken...zo niet betaal ik dan die schenking niet terug..haar spullen mag ze zeker halen,dat is haar vollste recht..maar ze steld altijd maar uit,en binnen kort verhuis ik.
dus was mijn vraag kan ze die 2500 eisen dat ik die moet betalen,mits zij een bewijs heeft van 2008 dat ze die gestord heeft sta wel als mededeling op (zomaar omdat ik van u hou)...mss voor wat ik gedaan heb voor haar. men werk en woonst opgegeven voor haar in die tijd en nog andere vele dingens dat meer dan 2500 gekost heeft.maar nu zegt ze dat het geleend is aan me...dat ze die 2500eu terug wil.

Lightning

#5 , 05 mei 2011 10:36

Hebben jullie ooit een gezamenlijke belastingbrief ingevuld, want uit "begin 2009 vullen we elk zijn belasting in" ben ik geneigd om aan te nemen dat jullie enkel feitelijk samenwoonden? In dat geval valt er m.i. niets te herberekenen?

Lightning

#6 , 05 mei 2011 10:53

probleem 2.ik heb mijn belasting ingevuld en zij de hare...zij trekt terug en sta alleen haar inkomen in,ik moet betalen mijn inkomen+de hare staat er in.
maar in 2009 rond maart was zij niet meer bij mij tot feb 2010...
Wat bedoelt u hiermee? Begrijp ik het goed en hebt u in uw aangifte haar inkomsten bij de uwe aangegeven?

whyproblems
Topic Starter

#7 , 05 mei 2011 10:57

we zijn officeel samen wonend in 2008...
in maart 2009 uitelkaar.
voor dat we uitelkaar gingen kregen we elk een envelop in die in te vullen.
ik vul mijne in van inkomen+ de hare,omdat ik aanvink wettelijk officeel samen wonend.
en ik denk dat het zo dan moet ook..bij haar weet ik niet wat zij ingevuld heeft.
ik vermoed samenwonend ook,maar alleen haar inkomen...maar als zij de waarheid bevestigt dat ze in maart 2009 niet samen wonend was bij mij maar bij de nieuwe vriend.
tot feb 2010..kunnen ze dat toch opnieuw berekenen? en van feb 2010 tot 5 jan 2011 samen wonend want 5 jan 2011 zijn we weer uitelkaar en blijvend.

whyproblems
Topic Starter

#8 , 05 mei 2011 11:04

ja ik heb mijne en haar inkomen ingevuld bij mij..
want ik denk dat het verplicht is,als wettelijk en officeel als samen wonend is.
en was in gevuld voor we uiteen gingen..dus ja.
maar als zij had aangegeven aan stadh dat ze niet wonend meer is sinds maart.
zou de belasting dienst dat geweten hebben..en haar maar gerekend hebben van jan 2009 tot datum van vertrek en niet heel jaar 2009.
ale dat is mijn gedacht toch..ik weet er niet veel van.

Lightning

#9 , 05 mei 2011 11:09

Vermoedelijk (op basis van de informatie die u geeft), hebt u zelf een foute aangifte gedaan voor AJ2010 - Inkomsten 2009. U had m.i. de inkomsten van uw ex niet mogen vermelden in uw aangifte (aangezien beiden een afzonderlijke aangifte). Voor het rechtzetten zult u zelf actie dienen te ondernemen. Er wordt altijd gerekend met de toestand op 1 januari van het aanslagjaar.

whyproblems
Topic Starter

#10 , 05 mei 2011 11:25

ik heb ingevuld wat ik moest doen eigenlijk.
want januari waren we nog samenwonend tot maart 2009.
en niet het hele jaar 2009,dus als je veranderd van adres en situatie,word dat toch door gegeven aan die instantie's?
maar aangezien ze het niet gedaan is,ja word er niks veranderd.
maar ik ging gaan,maar samen met haar zodat zij zelf ook het kan bevestigen..dat het zo is.
ik zal horen wat ze zeggen op de belasting dienst of zij haar er moeten voor hebben om te bevestingen dat het zo is.
thx voor de info.

Lightning

#11 , 05 mei 2011 11:28

U hebt het over AJ 2010 - Inkomsten 2009. Daarvoor had u de toestand op 1 januari 2010 dienen in te vullen en vooral enkel uw eigen inkomsten.

whyproblems
Topic Starter

#12 , 05 mei 2011 11:32

ja ik dacht inkomsten 2009,daarom dat ik het invulde.
was mijn eerste keer dat ik zelf een belasting brief invulde.
maar goed nu weet ik dat ik naar aanslag moet letten en niet inkomsten.

Lightning

#13 , 05 mei 2011 11:34

...en als u nog een rechtzetting wenst, u daar zelf voor zal moeten zorgen.

JPV

#14 , 05 mei 2011 13:10

het beste zal idd zijn dat je even naar de belastingsdienst gaat en daar, samen met al je fiscale papieren, eens kijkt wat je kan rechtzetten. schrijf vooraf alles duidelijk eens op papier én vraag aan het stadsbestuur een overzicht van wie op je adres verbleef van 2009 tot nu. Bovendien laat je ook eens je burgerlijke stand controleren.

Over die 2500 euro moet je je nog het minst zorgen maken, daar moet zij al met goeie argumenten naar boven komen die je hier niet zou verteld hebben.

whyproblems
Topic Starter

#15 , 05 mei 2011 21:45

ok,ik ga morgen eens werk van maken,van julie tips.
en van die 2500,heb ik alles gezegt hoe het is...geen papieren en handtekeningen van dat het een lening was en onderlings akkoord,noch bij adv als notaris of bank.
het enige,uitrekksel,van datum van storting met mededeling (zomaar,omdat ik van je hou) en dat is het.
enyway,bedank voor de aandacht en tips...:)
ben toch al wat verder geholpen.
thx en groetjes...

Terug naar “Echtscheiding”