rechten kinderen

terpe001
Topic Starter
Berichten: 1

rechten kinderen

#1 , 10 apr 2011 18:46

Hallo,

Ik ben een alleenstaande vader die zijn 2 kinderen alleen heeft opgevoed de afgelopen 7 jaar (eigenlijk al vanaf dat ze geboren werden)

De regeling is dat de kinderen om de week een weekend naar de moeder moeten, enkel de vakantie is 50/50.

Nu heeft de jongste eigenlijk al vanaf het begin aangegeven niet naar de moeder te willen, en nu sinds 2 jaar is hierin ook de oudste zeer duidelijk.

Ik ben al naar een advocaat geweest een jaar geleden maar toen ik vertelde dat de moeder het Joods geloof was gaan aamhangen werd ze opeens zeer terughoudend (ik noteerde toen ook de davidster aan een ketting rond haar hals), ik heb hier geen problemen mee maar het speelt wel in bij de kinderen in die zin dat ze vanaf vrijdagavond al niets meer mogen doen als ik ze breng (zelfs niet het licht aandoen), zaterdagvoormiddag zitten ze alleen tot 14 uur omdat ze naar de Synagoge is en als ze thuis komt is ze moe en wil ze gaan slapen en moeten ze stil zijn
Vaak als ik ze breng is er niets voorbereid (ze zich nogal meer met zichzelf bezig), de bedden staan niet opgemaakt, er staat nog rommel van haar op etc, ookal heb ik van tevoren aangegeven dat ze erg moe zijn en op tijd naar bed moeten.
Vorig weekend bracht ik de kinderen en toen was het brood zo oud dat het zo hard was als steen, toen had de oudste cornflakes gepakt en was de melk zuur
er wordt bijna alleen maar cornflakes gekocht omdat dat goedkoop en gemakkelijk voor haar uitkomt maar voor 2 beginnende pubers is er wel wat meer nodig dan dat
als ze s avonds te moe is om te koken ... cornflakes
ze heeft de afgelopen 3 jaren altijd de kinderen tijdens de week alleen gelaten om te gaan werken want dan kon ze de vakantiedagen gebruiken voor haar eigen vakanties
de kinderen hebben geen aparte slaapkamer, ze slapen op de kamer bij hun moeder die geen gordijnen heeft waardoor de oudste meestal lang wakker ligt en waar het ook veel te warm is
de living is 3 bij 3
ze heeft dit 2 jaar geleden gekocht (1 living + 1 slaapkamer) en het lijkt meer een studio dan een apartement
er is bijna niets te doen voor de kinderen waardoor ik zelf 2 ps2 heb gekocht met een scherm die je eraan kan klikken omdat de kinderen anders met speelgoed moesten spelen toen ze nog peuter en baby waren.
o ja, ze staat telkens achter met haar alimentatie, wat bijna niets is, ze betaald +/- tussen 600 tot 800 EUR voor de 2 kinderen samen per jaar

dit zijn nog maar kleine anecdotes, ik kan zo nog uren doorgaan

De kinderen willen absoluut niet meer naar hun moeder, persoonlijk begrijp ik dit

weet hier iemand of er iets aan te doen is

de moeder staat telkens op haar rechten maar mijn kinderen hebben ook rechten en het doet mij telkens pijn om hun verhalen te moeten aanhoren

ze hebben hun moeder wel graag maar geven duidelijk aan maar voor een dag naar hun moeder te willen en niet te lang

bedankt in ieder geval

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje
Berichten: 755

#2 , 16 apr 2011 01:29

Uw kinderen hebben vooral recht op voeding, liefde en aandacht en inderdaad ... een beetje privacy zou ook mogen ipv bij mama op de kamer. Ik zou in dit geval echt de moeder er uitdrukkelijk op aanspreken (best schriftelijk) dat deze basisbehoeften dringend vervult dienen te worden.

Bijtje
Berichten: 755

#3 , 16 apr 2011 01:29

Uw kinderen hebben vooral recht op voeding, liefde en aandacht en inderdaad ... een beetje privacy zou ook mogen ipv bij mama op de kamer. Ik zou in dit geval echt de moeder er uitdrukkelijk op aanspreken (best schriftelijk) dat deze basisbehoeften dringend vervult dienen te worden.

Reclame

Bijtje
Berichten: 755

#4 , 16 apr 2011 01:29

Uw kinderen hebben vooral recht op voeding, liefde en aandacht en inderdaad ... een beetje privacy zou ook mogen ipv bij mama op de kamer. Ik zou in dit geval echt de moeder er uitdrukkelijk op aanspreken (best schriftelijk) dat deze basisbehoeften dringend vervult dienen te worden.

Scorpio
Berichten: 242

#5 , 29 apr 2011 23:53

Sociaal onderzoek laten doen? Dit is mogelijk. Heb vriendin die met haar tweede echtgenoot naar Noorwegen is verhuisd, en de vader van haar zoon (hier in België) heeft zo'n onderzoek aangevraagd. Moet wel zeggen dat mijn vriendin een goede moeder is, en de vader een dikke egoist die niet naar zijn zoon omkijkt. Dus die was glorieus geslaagd in dit onderzoek. En ja, ze hebben vanuit België iemand naar Noorwegen gestuurd!

Terug naar “Echtscheiding”