Stiefdochter ex draagt de kleren van onze kinderen.

Zazoe
Topic Starter
Berichten: 7

Stiefdochter ex draagt de kleren van onze kinderen.

#1 , 18 apr 2011 21:37

De stiefdochter van mijn ex draagt de kleren van onze kinderen tijdens het bezoek aan hun vader.
De vuile was komt altijd bij mij terecht en echt vuil is het, bebloed ondergoed, kleren vol modder en viezigheid, schoenen die stuk zijn.
Mijn ex vind dat allemaal maar normaal blijkbaar. De kids hebben hem daar al verschillende keren op aangesproken maar hij reageerde niet.
Ik ben het zo stilletjes beu aan het worden dat de kleren van mijn kinderen, die ik nota bene betaal door een ander gedragen en stuk gemaakt worden.
Mijn oudste dochter is in de paasvakantie nieuw ondergoed moeten gaan kopen (van haar eigen zakgeld!!) omdat het hare vuil en bebloed was.
Ik denk eraan om ze geen kledij meer mee te geven, en mijn ex er een aangetekende over te schrijven, want luisteren doet hij toch niet.
Ik wil de kids niet straffen, maar vind dat hij mag opdraaien voor de kledij die ze daar in het weekend dragen of de kledij die zijn stiefdochter van onze kinderen draagt.
heeft misschien nog iemand een andere oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 18 apr 2011 21:43

Wat staat in het vonnis??

Zazoe
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 19 apr 2011 08:37

Daar staat niets over vermeld.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 19 apr 2011 11:17

over de aankoop van kledij wie moet wat doen

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 19 apr 2011 14:48

Indien het de bedoeling is dat U met het door hem betaalde onderhoudsgeld alle kleding voorziet, kan U misschien één set ginds laten, dat dan ook niet voor de was naar huis moet komen. Verder geen extra kleding meegeven.
Wel vervelend in verlofperiodes, maar daar kan dan wel een uitzondering op worden gemaakt.

Blijven nu de kleren ook al bij vader liggen dan? Dan moeten ze gewoon telkens mee naar moeder.

Zazoe
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 20 apr 2011 08:47

over de aankoop van kledij wie moet wat doen
Het allimetatiegeld, is natuurlijk ook voor aankoop kledij.
Maar je weet waarschijnlijk ook dat je daar niet veel voor koopt.
Dus het grootste bedrag voor kleding draag ik wel, met alle plezier trouwens.

Zazoe
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 20 apr 2011 08:49

Indien het de bedoeling is dat U met het door hem betaalde onderhoudsgeld alle kleding voorziet, kan U misschien één set ginds laten, dat dan ook niet voor de was naar huis moet komen. Verder geen extra kleding meegeven.
Wel vervelend in verlofperiodes, maar daar kan dan wel een uitzondering op worden gemaakt.

Blijven nu de kleren ook al bij vader liggen dan? Dan moeten ze gewoon telkens mee naar moeder.
De kledij komt gewoon elke keer weer mee naar mij.
Ik had ook al gedacht om daar wat kledij te laten liggen, maar dat heb ik al eens geprobeerd en die verdwijnt.

Bijtje
Berichten: 755

#8 , 22 apr 2011 10:12

Maar als de kledij altijd weer naar u komt en andere kinderen dragen deze, wat dragen uw eigen kinderen dan op dat moment bij vader ? Ik veronderstel toch dat ze niet naakt rondlopen ?

Uiteraard begrijp ik wel dat dit voor u niet door de beugel kan, maar ik zou dan gewoon 1 of 2 setjes kleding bij vader laten en pas wanneer u merkt dat uw kinderen groeien, nieuwe aan vader geven. En als die kleding verdwijnt bij vader is het aan vader om deze te vervangen.

kellytjexxx
Berichten: 68

#9 , 27 apr 2011 09:12

als in het vonnis niet staat dat je kleren moet meegeven zou ik dat ook niet doen, kheb namelijk ook steeds kleren meegegeven en zondags zag ik er nooit iets van terug dus ja..

Terug naar “Echtscheiding”