scheiden na jaren scheding op basi EOT

Jacky_S
Topic Starter

scheiden na jaren scheding op basi EOT

#1 , 25 apr 2011 11:21

Ik ben sedert ruim elf jaar gescheiden met een EOT, binnen een paar maanden ga ik met pensioen als ambtenaar en wens de scheiding nu eens eindelijk definitief door te drukken.Ik betaal momenteel een niet onaanzienlijk maandelijks bedrag aan onderhoudsgeld aan mijn ex en wil hiervan af of alle zins verminderen. Ik denk dat ze na elf jaar meer dan tijd genoeg gehad heeft om haar leven op ander rails te zetten dan de mijne.
Is het juist dat een ambtenaar die met pensioen gaat geen onderhoudsgeld meer moet betalen?Hoe kan ik het best deze zaak regelen, met een advocaat of notaris? Ik wil niemand de duivel aandoen en dat is (en was ) mijn probleem maar goedhartigheid kent zijn grenzen en ik wil na elf jaar wel verder met een eigen onafhankelijk leven zonder die financiële navelstreng.vriendelijke .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2011 12:22

Bent u uit de echt gescheiden of niet?

U schrijft dat u gescheiden bent met een EOT. Dat is in principe een echtscheiding die uitgesproken wordt door de rechtbank.

Maar dan schrijft u weer dat u de echtscheiding definitief wenst door te drukken. Wat bedoelt u?

O ja, er bestaat geen regel die zegt dat een ambtenaar die op pensioen gaat geen onderhoudsgeld meer moet betalen.

mapleleiah

#3 , 25 apr 2011 12:43

Vermoedelijk bedoelt de OP dat hij wel gescheiden is maar dat hij toch nog aan zijn ex "vasthangt" door het onderhoudsgeld.

Velen zullen er ongetwijfeld mee akkoord gaan dat 11 jaar genoeg is om zelf voor je onderhoud te beginnen voorzien, of toch voor een deel ... (niet altijd evident, zeker als ex "thuisbleef voor de kindjes" en een groot stuk van de arbeidsmarkt gemist heeft; maar we weten de andere kant van het verhaal dus niet) ...

Helaas denkt de wet anders en bent u misschien nog gescheiden in de tijd dat er geen tijdslimiet stond op onderhoudsgeld.

Om u beter te helpen, zullen de juristen hier meer informatie moeten hebben over de inhoud van de EOT "overeenkomst".

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”