Onderhoudsgeld kinderen

philippe26
Topic Starter
Berichten: 17

Onderhoudsgeld kinderen

#1 , 18 apr 2011 09:51

Na de scheiding die via EOT geregeld is, komen de kinderen om de elk weekend bij mij. Ik betaal dus ook onderhoudsgeld voor hun. In de vakanties komen ze de helft naar mij.
Als ze niet kunnen komen betaal ik aan de moeder eveneens een opvangvergoeding.
Nu als de kinderen komen geeft ze meestal kapotte of te kleine kledij mee.
Nu zijn ze bij mij in de paasvakantie --, ze hebben 2 broekjes, 2 t shirts, 1 bloesje met lange mouwen, 4 onderbroeken, en 3 paar sokken bij. Vind ik persoonlijk toch wat weinig.
Ik denk toch dat het onderhoudsgeld dient om kledij te kopen?

Mijn adres staat op het moment bij mijn ouders. En in de akte staat dat ze daar verblijven. Nu ik heb een nieuwe vriendin en ik verblijf daar het meeste van de tijd met de kids.
Kan zij daar iets tegenin brengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje
Berichten: 755

#2 , 19 apr 2011 05:47

Staat er in de akte dat ze bij u verblijven of bij uw ouders ? Indien er niks specifieks over uw ouders in de akte staat kan niemand iets in de pap brokken. Waar u met uw kinderen naartoe gaat is uw eigen zaak op het moment waarop ze bij u verblijven.

Indien er geen regeling in het vonnis staan ivm de kleding kan uw ex in principe meegeven (of thuis laten) wat ze wil. Mijn ex betaalde ook maandelijks onderhoudsgeld en kreeg geen kleding mee. U kunt misschien voorstellen aan uw ex om van het onderhoudsgeld een aantal setjes aan te kopen die bij u mogen blijven ?

philippe26
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 20 apr 2011 10:14

In de akte staat dat ze verblijven bij de vader. Maar op het ogegeven adres. Dus dat van mijn ouders.
Over mijn ouders staat specifiek niets vermeld in de akte.

Reclame

Bijtje
Berichten: 755

#4 , 21 apr 2011 09:31

Dan zou ik mij zeker geen zorgen maken

Terug naar “Echtscheiding”