Allimentatie aanpassen

Leigh-Ann
Topic Starter

Allimentatie aanpassen

#1 , 28 mar 2011 16:36

hallo,

Ik heb momenteel een regeling met mijn ex bij onze notaris ivm allimentatie, verblijfsregeling,....

Dit is ondertussen ook al bekrachtigd bij de jeugdrechtbank door een ander voorval met mijn ex en dochter.

In dit contract staat dat mijn ex nu 75 euro per maand dient te betalen voor onze dochter. Hier is geen indexaanpassing op.
Er staat dat dit bedrag verhoogt dient te worden wanneer het kind naar de kleuterschool --> lagere school --> middelbare school e.d gaat.

In november gaat zij naar de kleuterschool dus ik zou wel graag hebben dat het nu uiteindelijk verhoogt wordt. Mijn partner en ik dachten om een 100 euro te vragen aan mijn ex.

Zou dit te veel zijn of zou ik meer mogen vragen?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josephke

#2 , 26 apr 2011 08:21

Dit zal wel wat in evenredigheid zijn met het inkomen van je ex, het oorspronkelijk overeengekomen bedrag zal mogelijks wel als referentie dienen. De meeste, mij bekende, bedragen schommelen tussen de 100 en 200€. Ikzelf betaal nu 210€ dit is het geindexeerd bedrag van een 7tal jaren geleden. Hier was geen verhoging voorzien met de leeftijd, wel een deelname aan de bijkomende schoolkosten een medische kosten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”