2 Vragen

folie à deux
Topic Starter

2 Vragen

#1 , 17 mar 2011 15:27

Mijn vrouw en ik gaan scheiden. Het huis is van mij, 20 jaar geleden geërfd. Wij zijn gehuwd onder het wettelijke stelsel (contract opgesteld door notaris). Tijdens het huwelijk werden er verbouwingswerken uitgevoerd, bekostigt via de gemeenschappelijke rekening. Mijn vrouw heeft destijds ook geld gekregen van haar ouders hetwelk op de gemeenschappelijke rekening werd gestort. Er werd op de stortingsbewijzen niets vermeld van "schenking" of "gift, ook werd er niets opgesteld.

1) mijn vrouw eist nu de helft van de gemaakte verbouwingskosten?
2) mijn vrouw wil het geld dat van haar ouders kwam, terug!

Kan dit zomaar??

MVG
Folie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 mar 2011 18:32

Punt 2: ja , dat recht heeft zij zeker. Ge geeft hiermee zelf toe dat het gebeurd is , dit is voldoende. Op een stortingsbewijs mag immers nooit zoiets staan als 'gift' wegens kans op ongeldigheid.

Punt 1 : Ja , tenzij de gelden van haar kant kwamen van dat geld gekregen van haar ouders.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

folie à deux
Topic Starter

#3 , 17 mar 2011 18:35

Oei discussie
k heb een vriendin die geld heeft gehad van haar ouders met vermelding gift en haar ex kon daar ni aan juist omdat het woordje "gift" erbij stond

verbouwingswerken, valt dat niet onder "huwelijkse lasten"......

Reclame

folie à deux
Topic Starter

#4 , 17 mar 2011 18:36

ivm punt 2, daar staat vermelding "lening"...........

folie à deux
Topic Starter

#5 , 17 mar 2011 18:38

Met het geld dat haar ouders hebben gestort werden verbouwingen gedaan......

Terug naar “Echtscheiding”