Wat is de maandelijkse kostprijs voeding?

germania
Topic Starter

Wat is de maandelijkse kostprijs voeding?

#1 , 25 feb 2011 18:14

Graag had ik vernomen of er juridisch aanvaarde gemiddelden bestaan wat betreft de maandelijks kosten met betrekking tot de voeding voor 2 kinderen tussen de 13 en de 15 jaar? Hoe worden trouwens onderhoudsgelden berekend ter rechtbank of gaat dit volgens voorstel van de advocaten? Graag enige opheldering.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 feb 2011 18:27

goeie grutten germania, :shock:
ga je een opgesplitste alimentatiebudgettering opstellen met wat je kinderen kosten aan voeding, onderhoud en gebruiksartikelen??
bereken dan toch een globaal bedrag voor alles tesamen: er bestaan rekenbladen die alle financiele factoren in weging nemen om de alimentatiecoeffecient van beide partners te berekenen (de formule Renard)
Maar als je nu echt de voedingskost wil bepalen:
Daarbij dat hangt er van af wat jullie eten:
biefstuk of varkenslapjes?
tongschar of wijting?
Jij zal toch zelf de enige zijn die weet wat je maandelijks uitgeeft niet?
Waarom wil je het zo aanpakken?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2011 19:54

Vraag dan gelijk dat de tegenpartij verplicht wordt ALLE aankoopbonnetjes en kassatickets voor voedingswaren, en dit PER KIND, maandelijks aan u overmaakt. :mrgreen: Dan ben je zeker geen cent teveel te betalen. (als ze dan ook alles opeten, of ga je dan nog een beëdingd persoon laten aanstellen die dat dagelijks komt vasstellen) :lol:

Reclame

Lex

#4 , 26 feb 2011 11:55

Je mag 2,5 tot 3 euro per dag/persoon rekenen enkel voor voeding.
Maar let op! Als het om kinderen gaat dan krijg je kinderbijslag en sommige ouders denken eerder dat dit zakgeld is!

Mariette

#5 , 26 feb 2011 13:00

Je mag 2,5 tot 3 euro per dag/persoon rekenen enkel voor voeding.
Maar let op! Als het om kinderen gaat dan krijg je kinderbijslag en sommige ouders denken eerder dat dit zakgeld is!
Het is natuurlijk niet enkel voeding die in rekening moet worden gebracht, ook huisvesting, energiekost, vervoerkosten, babysit, kostprijs voor onderhoud van de woning, wassen, strijken, kooktijd (of kant en klare voeding) en opvang.
Daar komt men met kindergeld natuurlijk niet mee.

Ik ben voorstander om een grote kostenpost te maken voor alles wat er voor kinderen wordt uitgevoerd, en die dan in twee te delen.

Bijtje

#6 , 05 mar 2011 13:33

Maakt niet uit waarvoor je het zou kunnen gebruiken maar ik geef gemiddeld
- 3 euro per avondmaal
- 1 euro per ontbijt + middagmaal
- 1,5 euro per dag tussendoortje/fruit
uit voor mijn zoon. Dat zou dan ongeveer neekomen op 82,5 euro per maand ongeveer (zoon is de helft van de tijd bij papa).

Als ik vergelijk met wat ik maandelijks uitgeef aan eten en drinken in totaal, klopt het bedrag van 82,5 euro inderdaad voor mijn zoon alleen.
Als je twee kinderen hebt, zal het niet 82,5 x 2 zijn, het zal iets minder mogen zijn omdat je niet alles dubbel zult kopen (een pak chips wordt
bijvoorbeeld verdeeld). Maar alles hangt af van de eetgewoonten van je kinderen (en die kunnen soms wekelijks verschillen).

Dus als je echt voeding in een onderhoudsbijdrage wil, zpu ik dat ook als een totaalpakket regelen. Je kan rekening houden met deze uitgaven he.
Niemand die je tegenhoudt ...

Terug naar “Echtscheiding”