Beste forumleden,
Mijn ex-echtgenote is van mij gescheiden i.v.m. duurzame ontwrichting.
Na een korte periode van spanning hebben wij ons zelf beiden hierin kunnen vinden.
Zij had in het begin van de periode een advocaat genomen die alles, á 2000 euro, zou regelen.
Inmiddels is de echtscheiding uitgesproken en wil zij verder niet meer van zijn diensten gebruik maken.
Niet in de laatste plaats omdat die 2000 euro enkel zijn ereloon blijkt te zijn.
Volgens hem moet hij echter nog handelingen verrichten ter zake betekenis van het vonnis door een deurwaarder alsmede moet hij zorg dragen voor de inschrijving bij de burgerlijke stand.
I.v.m. het kostenplaatje zijn wij beiden naar de burgerlijke stand gegaan met beide afschriften van het vonnis om zo de advocaatkosten voor betekenis en inschrijving te voorkomen. De ambtenaar daar zei ons dat de rechtbank automatisch het vonnis naar de burgerlijke stand doorstuurt en dat de verandering in burgerlijke staat dus automatisch gaat. Volgens de advocaat is dat absoluut niet waar en moet er eerst betekend worden door een deurwaarder (á raison van 175 euro). Ondanks dat mijn ex-echtgenote en ik samen op één lijn zitten. Nog sterker we willen gewoon, zei het in een andere relatie vorm, met elkaar verder.
Mij bekruipt het gevoel dat hij gewoon zijn werkzaamheden voor de verdeling veilig wil stellen.
Zijn er forum leden die hier ervaring mee hebben?