Geachte,
ik heb een EOT laten opstellen in 1988 en sedert die tijd betall ik dus slimentatie.
In het EOT staat ook dat mijn ex vrouw het huis die op mijn naam staat mag blijven bewonen.
In de tekst van de EOT staat letterlijk het volgende :
Het onroerend goed zal door EX blijven bewoond worden, zonder hiervoor enige vergoeding voor bewoonrecht te moeten betalen.
Mevrouw EX mag zelfde goed blijven bewonen tot het ogenblik dat zij samenwoont of trouwt.
Mijn vraag is u de volgende : ik heb toender tijd bij opstellen van de EOT nooit gedacht aan mijn pensioen ( ik ben nu bijna 65 ) noch aan mijn overlijden . Mijn Ex is dus nooit officieel bij iemand samengewoond , wat erg moeilijk te bewijzen is trouwens. Is het nu zo dat bij mijn overlijden mijn EX nog steeds in mijn huis kan blijven wonen?
Volgens mij heeft ze niet het vruchtgebruik van mijn huis alleen woonrecht . Maar tot wanneer ?
Een ander vraagje is dat nu ik bijna op pensioen ga, en mijn Ex staks ook aanspraak kan maken op een rustpensioen als gescheiden ex partner, of ik dit bedrag die ze zal ontvangen mag af trekken van haar alimentatie .
Volgnes mij gaat het hier om onvoorziene wijzigingen in de situatie niet voorzien in het EOT. Voorziet de wet hier in enige mate in ?
Dank bij voorbaat .